SEAT Leon CUPRA 290 – vieläkin enemmän tehoa

SEAT Leon ST CUPRA yhdistää farmariauton tilat ja urheiluauton tehokkuuden

Kaksi suorituskykyistä moottorivaihtoehtoa: 195 kW (265 hv) ja uusi 213 kW (290 hv)

Aiempaakin nopeampi: kiihtyvyys nyt 0-100 km/h parhaimmillaan vain 5,7 sekunnissa

SEAT Leon -malliston 290-hevosvoimainen CUPRA on menevään elämäntyyliin sopiva auto, jossa on tehoa nyt jopa 213 kW. Sekä urheilullinen kolmeovinen SEAT Leon SC CUPRA, viisiovinen SEAT Leon CUPRA että farmariversio SEAT Leon ST CUPRA ovat olleet suosittuja niin lehdistön kuin asiakkaidenkin mielestä ja voitokkaita vertailutesteissä. Leon ST CUPRA:n monipuoliset tilat soveltuvat niin työhön kuin perheellekin 1 470 litran tavaratilan  ansiosta.

SEAT Leon CUPRAa liikuttaa 2,0-litrainen TSI-moottori, jossa on muuttuva nokka-akselin ajoitus.  Teholuokkia on kaksi, 290-hevosvoimaisen version lisäksi tarjolla on myös 195 kW (265 hv) -versio. Sporttiseen kokonaisuuteen kuuluvat vakiovarusteena mukautuva alustansäätö DCC, mekaaninen etutasauspyörästön lukko, progressiivinen ohjaus, ajoprofiilin valinta, täys-led-ajovalot highway-toiminnolla, alcantara-verhoillut urheiluistuimet ja 18" tai 19" kevytmetallivanteet.

DSG-vaihteistolla SEAT Leon CUPRA kiihtyy 0-100 km/h 5,7 sekunnissa, manuaalivaihteisena 5,8 sekunnissa. Huippunopeudeksi on rajoitettu 250 km/h. Suurin vääntömomentti on 350 Nm, joka on käytettävissä aiempaakin laajemmalla kierrosalueella 1 700 – 5 800 r/min.

SEAT Leon ST CUPRA Nürburgringin nopein farmariauto

SEAT Leon ST CUPRA teki keväällä 2015 uuden ennätyksen selvittämällä Nürburgringin kuuluisan Nordschleifen moottoriradan aikaan 7:58.12 min. Kierrosaika on kaikkien aikojen nopein farmariautolla ajettu aika. Ennätysauto oli etuvetoinen, aiempi 280-hevosvoimainen versio, ja siinä oli
6-vaihteinen käsivaihteisto.

SEAT Leon ST CUPRA 265 2,0 TSI -version hinta alkaa 37 354,21 eurosta. Uuden vieläkin tehokkaamman SEAT Leon ST CUPRA 290 2,0 TSI -version hinta alkaa 40 145,34 eurosta.