SEAT Mii electric - markkinoiden edullisin täyssähköauto

• SEAT Mii electricin ennakkohinnastot julkaistu
  • Markkinoiden edullisimman täyssähköauton Mii electric hinnat alkaen 19 388,66 euroa (SEAT Mii electric 61 kW (83 hv))
  • Maahantuojan tarjoaman hankintatuki 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville 2 000 euroa
  • Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa
  • SEAT Mii electric saatavilla myös yksityisleasingilla, alkaen 199 €/kk (48 kk / 40 000 km), käsiraha 0 €

Mii electric on SEATin ensimmäinen täyssähköauto ja se yhdistää dynaamisuuden, elegantin muotoilun, edistyksellisen voimalinjan ja uuden tason liitettävyyspalvelut. Mii electric on ideaali matkakumppani kaupunkiin ja se vastaa uuden asiakassukupolven tarpeisiin.

Mii electricin sähkömoottori tuottaa 61 kW (83 hv) tehoa ja 212 Nm vääntöä. Viisiovinen Mii electric saavuttaa 0–50 km/h vain 3,9 sekunissa ja 0–100 km/h 12,3 sekunnissa – tämä tekee siitä täydellisen kaupunkiliikenteeseen. Huippunopeus on 130 km/h. Mii eletricin 32,3 kWh:n (nettokapasiteetti) litiumioniakku tarjoaa jopa 260 km toimintamatkaa yhdellä latauksella (WLTP). Puhtaasti kaupunkiajossa toimintamatkaa on jopa 359 km (WLTP).

SEAT Mii electricin hinnat alkavat 19 388,66 eurosta ja 30.11.2021 saakka (ensirekisteröinti tehtynä) käytettävissä olevan 2 000 euron valtion myöntämämän hankintatuen kanssa alkaen hinta on 17 388,66 euroa. Tämän lisäksi maahantuoja tarjoaa oman 2 000 euron hankintatuen 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville, jolloin alkaen hinta on vain 15 388,66 euroa.

Mii electric on saatavilla myös yksityisleasingilla, jolloin kuukausihinta alkaen on 199 €/kk (48 kk / 40 000 km), käsiraha 0 €. Yksityisleasingin esimerkkihinta sisältää kiinteän kuukausierän sopimuskauden ajan, toimituskulut, rahoituskustannukset, sopimuksen mukaiset ajokilometrit ja kesä- ja talvirenkaat vanteineen ja auto palautuu sopimuskauden jälkeen jälleenmyyjälle.

Vakio- ja lisävarusteet sekä varustelutasot

Yksinkertaisuus on avain varustelutasoissa. Tarjolla on kaksi varustelutasoa – Mii electric ja Mii electric Plus sekä viisi lisävarustepakettia: mukavuuspaketti, kaksi erilaista käytettävyyspakettia, tilapäislatauslaite ja led-päiväajovalot. Tarjolla on myös viisi ulkoväriä: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue ja Tungsten Silver. Lisävarusteisena katto on saatavilla mustana.

Mii electric -varustelutason vakiovarusteisiin kuuluvat mm. monitoiminäyttö, audiojärjestelmä 5” värinäytöllä (sis. 2 kaiutinta), halogeeniajovalot, Bluetooth ja USB-liitäntä, navigointi DriveMii-sovelluksen kautta, SEAT CONNECT -etäkäyttöpalvelut, automaattinen ilmastointi Climatronic, kauko-ohjattu keskuslukitus, Hill Hold -mäkilähtöavustin, Lane Assist -kaistanpitoavustin, liikennemerkkien tunnistus, lämmitettävä tuulilasi ja sade-ja valotunnistin, coming home -saattovalolla sekä 14” teräsvanteet pölykapselein. Mii electricin mukana tulee aina myös CCS pikalataus (DC 40 kW) ja Mode 3 -latauskaapeli.

Mii electric Plus -varustelutason mukana tulevat lisäksi esimerkiksi sumuvalot, nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja käsijarrukahva, musta sisäkatto ja kahdessa osassa taitettava takaistuinten selkänoja sekä suuremmat 16” kevytmetallivanteet. Mii electric Plussassa lisäksi myös Type 2 Suko -tilapäislatauslaite (1,8 kW).

Mitat ja muotoilu

SEAT Mii electric tarjoaa ketteryyttä kaupunkiajamiseen ja pysäköintiin, kiitos kompaktien mittojensa. SEAT Mii electric on 3 556 mm pitkä, 1 645 mm leveä ja 1 481 mm korkea ja sen akseliväli on 2 421 mm.

Mii electricin ulkonäköä on päivitetty hienostuneesti. Ulkopuolen uusi electric-teksti auton takana sekä sivuissa ja uudet Mii electric Plus -varustetason Cosmo Grey -väriset 16” kevytmetallivanteet viimeistelevät Mii electricin tyylikkään ilmeen. Auton sisäpuolelta löytyy uusi kojelauta, ambiente-tunnelmavalaistus, urheilulliset lämmitettävät istuimet, musta urheilullinen nahkainen ohjauspyörä, vaihteenvalitsin ja käsijarru. Tyylin viimeistelee turvallisuutta lisäävä Lane Assist –kaistanpitoavustin.

Täyssähköinen kaupunkiauto on SEATin ensimmäinen malli, jossa on SEAT CONNECT -järjestelmä, jonka avulla auton hallinta ja sisäänpääsy voidaan hoitaa etäyhteydellä. Asiakkaat voivat älypuhelimen sovelluksen avulla tarkastella ajotietoja, pysäköintipaikkaa, auton tilaa (sisältäen ovet ja valot) sekä säätää ilmastointia.

SEAT Mii electric yhdistää kaikki ominaisuudet, joita asiakkaat odottavat SEATilta: se on hauska ajaa, suorituskykyinen ja kiihtyy rivakasti mutta on hiljainen. Siinä on entistä kattavammat liitettävyyspalvelut ja sen käyttökustannukset ovat matalat.

SEAT Mii electricin ennakkohinnasto ja lisävarustehinnasto liitteenä.

Ensimmäiset SEAT Mii electricit saapuvat SEAT-jälleenmyyjille alkuvuodesta 2020 ja toimitukset alkavat keväällä 2020.

Tekniset tiedot

Moottori: maksimiteho 61 kW (83 hv), maksimivääntö 212 Nm

Akku: litiumioniakku, nettokapasitetti 32,3 kWh

latausaika AC 7,2 kW – 80 % saakka neljässä tunnissa