SEAT Mii electricin myynti ennätysvauhdissa

• SEAT Mii electricin myynti ylitti kaikki odotukset
  • Markkinoiden edullisinta täyssähköautoa tilattu jo yli 250 kappaletta
  • Mii electricin viikon myynti vastaa noin 15 % Suomen täyssähköautorekisteröinneistä
  • Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa

SEAT Mii electric on SEATin ensimmäinen täyssähköauto ja sen myynti käynnistyi Suomessa erittäin vauhdikkaasti, sillä ensimmäisen viikon aikana on myyty yli 250 autoa. SEAT Mii electricin ensimmäisen viikon myynti vastaa noin 15 prosenttia koko Suomen tämän vuoden täyssähköautorekisteröinneistä.

SEAT Mii electricin maahantuoja K Auto Oy osasi ennakoida tilannetta ja tuotantopaikkoja on saatu varattua tehtaalta erittäin hyvin. Ensimmäiset Mii electric -täyssähköautot toimitetaan asiakkaille ensi vuoden keväällä. SEAT-jälleenmyyjille ensimmäiset autot saapuvat vuoden 2020 alussa.

”Tiesimme, että Mii Electricissä on potentiaalia, mutta emme odottaneet myyvämme autoja tällaisella vauhdilla. Kiinnostus Mii electriciä kohtaan on ollut täysin poikkeuksellista. Tämä on hieno alku SEATin sähköistymiselle Suomessa”, kertoo K Auto Oy:n SEATista vastaava johtaja Jukka Kiuru.

SEAT Mii electric

”Autojen sähköistyminen lisääntyy huomattavasti: maailmanlaajuisesti täyssähköautojen markkina on kasvanut 75 % viimeisen kahdeksan kuukauden aikana ja SEAT on valmis vastaamaan tähän kysyntään. Mii electric on malli, jolla aloitamme tämän matkan. Tuomme markkinoille edullisen täyssähköauton, joka näyttää sekä tällaisten autojen tärkeyden mallistossamme että täyttää kuluttajien odotukset”, sanoo SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo.

SEAT Mii electric yhdistää sähköisen voimalinjan, dynaamisuuden ja elegantin muotoilun. Uusimmat liitettävyyspalvelut ovat myös käytettävissä ja uusi SEAT CONNECT -etäkäyttöpalvelu esitellään ensimmäistä kertaa Mii electricissä. SEAT Mii electric on ideaali matkakumppani niin kaupunkiin kuin pidemmällekin matkalle. Mii eletricin 32,3 kWh:n (nettokapasiteetti) litiumioniakku tarjoaa jopa 260 km toimintamatkan ja pelkässä kaupunkiajossa toimintamatka on jopa 359 km (WLTP).

Mii electricin sähkömoottori tuottaa 61 kW (83 hv) tehoa ja 212 Nm vääntöä. Viisiovinen Mii electric saavuttaa 0–50 km/h vain 3,9 sekunnissa ja 0–100 km/h 12,3 sekunnissa. Huippunopeus on 130 km/h. Varustetasoja on kaksi: Mii electric ja Mii electric Plus. Tarjolla on myös viisi lisävarustepakettia: mukavuuspaketti, kaksi erilaista käytettävyyspakettia, tilapäislatauslaite ja led-päiväajovalot.

SEAT Mii electricin hinnat alkavat 19 388,66 eurosta ja 30.11.2021 saakka (ensirekisteröinti tehtynä) käytettävissä olevan 2 000 euron valtion myöntämän hankintatuen kanssa alkaen hinta on 17 388,66 euroa. Tämän lisäksi maahantuoja tarjoaa oman 2 000 euron hankintatuen 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville, jolloin alkaen hinta on vain 15 388,66 euroa.

Mii electric on saatavilla myös yksityisleasingilla, jolloin kuukausihinta alkaen on 199 €/kk (48 kk / 40 000 km), käsiraha 0 €. Yksityisleasingin esimerkkihinta sisältää kiinteän kuukausierän sopimuskauden ajan, toimituskulut, rahoituskustannukset, sopimuksen mukaiset ajokilometrit ja kesä- ja talvirenkaat vanteineen ja auto palautuu sopimuskauden jälkeen jälleenmyyjälle.

SEAT Mii electricin hinnasto ja lisävarustehinnasto:

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.