SEAT uusii kaasuhybridistrategiansa Suomessa

SEATilla on markkinoiden laajin kaasuhybridivalikoima, johon kuuluvat SEAT Mii Ecofuel, Ibiza TGI, Leon TGI ja Leon ST TGI. Mallisto täydentyy vielä vuoden 2018 loppupuolella SEAT Arona TGI:llä. Nämä kaikki mallit tarjoavat ympäristöystävällisyyttä, alhaiset hiilidioksidipäästöt ja alhaisen polttoaineen kulutuksen – tehokkuudesta ja suorituskyvystä luopumatta.

Nyt SEAT uusii kaasuhybridistrategiansa Suomessa. SEATin kaasuhybridiversioiden hinnoittelu on uudistettu kokonaisuudessaan ja kaasuhybridiversio maksaa vain noin tuhat euroa enemmän kuin vastaava bensiinimoottorilla varustettu versio. SEATin kaasuhybridien uudet hinnat on julkaistu 12.1.2018. SEATin kaasuhybridin ostaja voi käyttää hyväkseen myös romutuspalkkion. Mikäli vie vanhan auton romutukseen, ja ostaa tilalle uuden SEAT-kaasuhybridimallin, etu on 2 500 euroa.

SEAT Ibiza 1,0 TGI 66 kW (90 hv) hinnat alkavat 17 763,10 eurosta ja saatavilla on Style, Xcellence ja FR -varustelutasot. SEAT Ibiza TGI:n CO2-päästöt ovat 88g/km. SEAT Leon 1,4 TGI 81 kW (110 hv) hinnat alkavat 21 459,68 eurosta ja saatavilla on Style-varustelutaso. SEAT Leon on saatavilla kaasuhybridiversiona myös ST-malliin. SEAT Leonin CO2-päästöt ovat 94–96 g/km.

SEAT Ibizan ja Leonin moottoriteknologia perustuu 1,4 TSI -bensiinimoottoriin, joka on edelleen kehitetty maa-/biokaasua varten. Auto käyttää ensin maa-/biokaasun ja vasta sen jälkeen vaihtaa bensiiniin. SEAT Leonin toimintamatka on noin 1 300 km, josta maa-/biokaasulla voidaan ajaa noin 400 km ja bensiinillä 900 km. SEAT Ibizan toimintamatka on puolestaan noin 1 100 km, ja maa-/biokaasun käyttö noin 300 km ja bensiinin 800 km. SEAT Leonissa on 15 kg säiliöt ja 50 litran bensiinitankki, ja Ibizassa puolestaan 13 kg säiliöt ja 40 litran bensiinitankki. SEAT Ibiza kuluttaa maa/-biokaasua noin 3,3 kg/100 km ja SEAT Leon noin 3,6 kg/100 km (NEDC).

Maa-/biokaasusäiliöt sijaitsevat tavaratilan alla, jolloin tavaratilan kapasiteetti pienenee kummassakin mallissa noin 90 litraa. SEATin kaasuhybridimallit ovat kaikki turvallisia ja ne ovat läpikäyneet erittäin tiukat laadunvalvontatestit, joissa esimerkiksi varmistetaan kaasusäiliöiden tiiviys. Vahvat säiliöt on suunniteltu erityisesti ajoneuvoturvallisuutta silmällä pitäen ja ne kestävät yli kaksinkertaisen käyttöpaineen. Ne on myös varustettu erillisillä varoventtiileillä.

Bio-/maakaasuautoilu on yksi parhaista tulevaisuuden liikkumisvaihtoehdoista. Bio-/maakaasun käyttö on yksi liikenteen tehokkaimmista tavoista vähentää hiilidioksidipäästöjä ja samalla se tuo kuluttajalle taloudellista etua. Biokaasulla on mahdollista saavuttaa jopa 97 % päästövähenemä bensiiniin verrattuna ja maakaasullakin jopa neljänneksen verran. Kummastakaan kaasusta ei tule myöskään pienhiukkaspäästöjä lainkaan.

SEAT Ibiza TGI:n ja SEAT Leon TGI:n hinnastot ja lisävarusteet:

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.