SEATin mallistouudistus jatkuu – seuraavana Suomeen saapuu urheilullinen Ateca FR

• SEAT Ateca FR lanseerattiin toukokuussa Barcelonan autonäyttelyssä
• Uusi FR-varustelutaso on yhdistelmä urheilullisuutta ja ylellisyyttä
• Ateca FR on jälleen uusi askel SEATin historian suurimmassa mallistouudistuksessa
• Hinnat alkavat 31 889,20 eurosta (1,4 TSI 110 kW/150 hv)

Espanjalainen SEAT jatkaa historiansa suurinta mallistouudistusta, jonka aloitti ensimmäisenä viime syksynä esitelty SEAT Ateca. Vanavedessä ovat seuranneet uudistettu Leon sekä täysin uusi Ibiza. Loppuvuoden aikana vuoron saa kokonaan uusi Atecan pikkuveli - kompakti katumaasturi Arona.

Ylellisyys, hienoistuneisuus ja urheilullinen luonne – uudessa SEAT Ateca FR:ssä on näitä kaikkia. SEAT Ateca -malliston uusin jäsen Ateca FR esiteltiin kansainvälisessä Automobile Barcelona -autonäyttelyssä 11.–21.5.2017.

Urheilullisempi FR-varustelutaso on uutta Atecassa ja se on lisäys aiempiin varustelutasoihin, joita ovat Reference, Style ja Xcellence. Xcellence -varustelutason rinnalle saapuva FR tarjoaa entistä enemmän dynamiikkaa ja urheilullisuutta. Ensiesittelynsä jälkeen SEAT on myynyt maailmanlaajuisesti jo yli 40 000 Atecaa ja tämä testivoittaja on ollut myyntimenestys myös Suomessa.

FR-logo auton keulassa ja perässä sekä mustat kattokaiteet ja ikkunakehykset erottavat Ateca FR:n Xcellence -varustelutasosta. Kiiltävän musta etusäleikkö ja puskurit sekä yksilöllisesti muotoillut led-sumuvalot vahvistavat Ateca FR:n urheilullista ilmettä.

“Ateca FR tuo uuden kiinnostavan lisän ensimmäiseen SUV-malliimme. FR-varustelu parantaa Atecan jo ennestään ketterää ja tarkkaa ajotuntumaa. Ajodynamiikkaa ja ajamisen iloa vahvistavat entisestään mm. DCC-alustansäätö ja progressiivinen ohjaus”, kertoo SEATin tuotekehitysjohtaja Matthias Rabe.

Ateca FR:n pyöränkaaret ja sivuhelmat ovat korin väriset ja sivuhelman alumiininen koristelista jatkuu yhtenäisenä molempien ovien ali. Takaikkunaa kehystää musta tyylikäs spoileri, takaluukun spoileri puolestaan sointuu korin väriin. Näyttävän kokonaisuuden viimeistelevät 19” tuumaiset vanteet.

Alumiinisten kynnyslistojen FR-logo kiinnittää huomion heti etuovea avattaessa. FR-logo löytyy myös urheilullisesta monitoimiohjauspyörästä, joka on nahkaa ja viimeistelty kiiltävän mustilla yksityiskohdilla. Urheilulliset Alcantara-verhoillut istuimet ovat vakiovaruste ja nahkaverhoillut istuimet voi valita lisävarusteena, polkimet ovat alumiinipintaiset. Punaiset tikkaukset ohjauspyörässä ja istuimissa sekä vaihdekepin nupissa korostavat SEAT Ateca FR:n urheilullista luonnetta. Myös katto ja ovien sisäpuolet ovat saaneet tyylikkään FR-viimeistelyn. Atecan urheilullisin versio Ateca FR tarjoaa uusimmat kuljettajaa avustavat järjestelmät ja liitettävyysteknologiat.

Uutena malliversiona Ateca-valikoimaan saapuu 190-hevosvoimainen 2,0 TSI -bensiinimoottori. FR-versio on saatavana EU6 bensiini- ja dieselmoottoreilla, joiden tehot vaihtelevat 150 ja 190 hevosvoiman välillä. FR:n saa sekä manuaali- että DSG-automaattivaihteistolla ja tarjolla on myös 4Drive-nelivetoversio.

SEAT Ateca FR:n hinnat alkavat 31 889,20 eurosta (1,4 TSI 110 kW/150 hv). Ensimmäiset Ateca FR:t saapuvat jälleenmyyjille vuoden 2017 loppupuolella.

SEAT Ateca FR:n hinnasto ja lisävarusteet: http://bit.ly/SEATAtecaFRHinnat

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.