SEATin myynti kasvoi jo viidettä vuotta peräkkäin

SEATin myynti kasvoi jo viidettä vuotta peräkkäin ja SEAT onkin yksi Euroopan nopeimmin kasvavista automerkeistä. SEAT oli viime vuonna myös Volkswagen-konsernin merkeistä eniten kasvanut automerkki. Vuonna 2017 SEATeja toimitettiin 468 400 kappaletta, joka on huimat 14,6 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Tämä on SEATin historian paras tulos sitten vuoden 2001.

SEATin myyntiä vauhditti erityisesti uusi SEAT Ateca. SEAT Atecaa toimitetiin asiakkaille viime vuoden aikana 78 700 kappaletta. Myös SEATin Leon-mallit ja Alhambra kasvattivat myyntiään ja molemmat mallit saavuttivat uudet myyntiennätykset. SEAT Leonia toimitettiin asiakkaille 2,9 % edellisvuotta enemmän (170 000) ja Alhambraa puolestaan 1,7 % (31 200). Vuonna 2017 lanseerattua uutta SEAT Ibizaa toimitettiin asiakkaille 152 300 kappaletta, kasvun ollessa 0,6 %.

Euroopassa kasvua tuli erityisesti Espanjan (23,1 %), Iso-Britannian (18,3 %) ja Ranskan (15,6 %) ja Saksan (13,4 %) markkinoilla.