SEATin rekisteröinnit kasvoivat 36,4 % vuonna 2016

Vuonna 2016 SEAT-henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa 2 332 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Rekisteröinnit kasvoivat peräti 36,4 % edelliseen vuoteen verrattuna. Suosituin SEAT-malli vuonna 2016 oli SEAT Leon (1 278), jonka rekisteröinnit kasvoivat huimat 55,9 %. Rekisteröinneillä mitattuna SEAT on eniten kasvaneiden merkkien joukossa Suomessa.

Vuonna 2016 lanseerattu SEAT Ateca keräsi niin yleisön kuin lehdistönkin mielenkiinnon ja ylitti kaikki odotukset. SEAT Ateca valittiin "Parhaaksi ostettavaksi autoksi Euroopassa 2017" AUTOBEST 2017 -kilpailussa. Vuoden aikana kunniaa tuli myös lisää, sillä SEAT Ateca sijoittui toiseksi Vuoden Auto Suomessa 2017 -kilpailussa. Tämän lisäksi SEAT Ateca ehti jo voittaa useita vertailutestejä Suomessa.

Vuosi 2017 tulee olemaan SEATin historian merkittävimpiä. SEAT tuo markkinoille uuden SEAT Atecan lisäksi kolme uutuusmallia. Uusi SEAT Leon saapuu markkinoille heti alkuvuodesta laajentuneella automaattivaihteisto- ja 4Drive-nelivetotarjonnalla. Uudistunutta SEAT Leonia seuraa täysin uusi SEAT Ibiza ja loppuvuoden kruunaa Atecan pikkuveli, uusi SEAT Arona.

Rekisteröintitietojen lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, tietojen tekninen toimitus Bisnode Marketing Oy.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.