SEATin rekisteröinnit kasvoivat 36,4 % vuonna 2016

Vuonna 2016 SEAT-henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa 2 332 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Rekisteröinnit kasvoivat peräti 36,4 % edelliseen vuoteen verrattuna. Suosituin SEAT-malli vuonna 2016 oli SEAT Leon (1 278), jonka rekisteröinnit kasvoivat huimat 55,9 %. Rekisteröinneillä mitattuna SEAT on eniten kasvaneiden merkkien joukossa Suomessa.

Vuonna 2016 lanseerattu SEAT Ateca keräsi niin yleisön kuin lehdistönkin mielenkiinnon ja ylitti kaikki odotukset. SEAT Ateca valittiin "Parhaaksi ostettavaksi autoksi Euroopassa 2017" AUTOBEST 2017 -kilpailussa. Vuoden aikana kunniaa tuli myös lisää, sillä SEAT Ateca sijoittui toiseksi Vuoden Auto Suomessa 2017 -kilpailussa. Tämän lisäksi SEAT Ateca ehti jo voittaa useita vertailutestejä Suomessa.

Vuosi 2017 tulee olemaan SEATin historian merkittävimpiä. SEAT tuo markkinoille uuden SEAT Atecan lisäksi kolme uutuusmallia. Uusi SEAT Leon saapuu markkinoille heti alkuvuodesta laajentuneella automaattivaihteisto- ja 4Drive-nelivetotarjonnalla. Uudistunutta SEAT Leonia seuraa täysin uusi SEAT Ibiza ja loppuvuoden kruunaa Atecan pikkuveli, uusi SEAT Arona.

Rekisteröintitietojen lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, tietojen tekninen toimitus Bisnode Marketing Oy.