SEATin uuden ison katumaasturin nimeksi Tarraco

• Yli 146 000 SEAT-fania osallistui nimen valintaan
  • Tarraco sai yli 35 % äänistä
  • SEAT valitsi mallinimen ensimmäistä kertaa äänestyksellä
  • Uusi iso katumaasturi lanseerataan loppuvuodesta 2018

SEATin kolmannen ja isoimman katumaasturin nimi on SEAT Tarraco.

SEATin järjestämään nimiäänestykseen #SEATseekingName osallistui 146 124 SEAT-fania 134 maasta. Äänestyksen voitti SEAT Tarraco. Tarracolle annettiin äänestyksessä 51 903 (35,5 %) ääntä. Sitä seurasivat Avila 41 993 (28,7 %), Aranda 39 321 (26,9 %) ja Alboran 12 907 (8,8 %) äänellä. Äänestyksen tulokset vahvisti EY (Ernst & Young).

Tarraco, kuten kaikki muutkin finalistiehdokkaat, kuvastaa SEATin arvoja ja uuden mallin luonnetta. Kaupungin virallinen nimi on nykyään Tarragona, ja vanhimpana roomalaisena asutusalueena Iberian Niemimaalla, se oli yksi Hispanian päämetropoleista Rooman imperiumin aikana. Tämä Välimeren rannalla sijaitseva kaupunki edustaa kulttuuria, nuorekkuutta, historiaa ja arkkitehtuuria – arvoja, joita SEAT pyrkii ilmentämään automalliensa kautta.

Tarraco on ensimmäinen SEAT-malli, jonka nimi valittiin äänestyksellä ja neljästoista espanjalainen paikan nimi, jota käytetään mallinimenä. Vuonna 1982, 36 vuotta sitten, ensimmäinen espanjalainen paikan nimi – Ronda – otettiin käyttöön SEAT-mallissa. Sen jälkeen 12 SEAT-mallia on nimetty espanjalaisen paikan nimen mukaan: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea ja kaksi viimeisintä, Ateca ja Arona.

#SEATseekingName oli menestys

#SEATseekingName-äänestys ylitti kaikki odotukset. SEAT haluaa kiittää kaikkia, jotka osallistuivat äänestykseen, ja erityisesti Avilan, Arandan ja Alboran kaupunkeja, jotka saivat omalla kannustuksellaan hurjan määrän äänestäjiä liikkeelle.

Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa saatiin yhteensä 133 332 ehdotusta SEAT-faneilta 106 eri maasta. Näistä 10 130 eri espanjalaista paikan nimeä eteni jatkoon SEATin määrittelemien ohjeiden mukaisina. Jatkoon päässeet nimiehdokkaat kävivät läpi tiukan valintaprosessin, jossa varmistettiin, että nimi läpäisee niin kielelliset kuin laillisetkin kriteerit. Asiantuntijat varmistivat myös, että nimiehdokkaat kuvastavat SEATin brändiarvoja sekä uuden mallin tuoteominaisuuksia. Tämän jälkeen nimiehdokkaat testattiin vielä SEATin päämarkkinoilla sekä eri maissa, missä SEATilla on toimintaa.

Ehdokkaista Alboran, Aranda, Avila ja Tarraco läpäisivät valintaprosessin ja pääsivät finaaliin. Näitä neljää paikan nimeä päästiin äänestämään uudelleen ja voittajaksi valittiin Tarraco.

Jätä yhteystietosi ja pysy ajan tasalla uudesta SEAT Tarracosta: http://www.seat.fi/carworlds/tarraco/ennakkolomake.html

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.