SEATin uuden SUV-mallin nimeksi Alboran, Aranda, Avila tai Tarraco

/ #SEATseekingName finalistit nyt selvillä
/ Suosikkivaihtoehtoaan voi äänestää tästä päivästä eteenpäin aina 25. syyskuuta asti
/ Uuden SUV-mallin nimi julkistetaan 15. lokakuuta mennessä

Frankfurt, 12/09/2017.- Alboran, Aranda, Avila tai Tarraco. Yksi näistä espanjalaisista paikannimistä tulee olemaan SEATin uuden, vuonna 2018 markkinoille tulevan SUV-mallin nimi, kertoi SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo tänään lehdistölle ovensa avanneessa Frankfurtin autonäyttelyssä.

Suosikkiehdokastaan voi äänestää syyskuun 25. päivään saakka verkossa osoitteessa seat.es/buscanombre tai seat.com/seekingname. Eniten ääniä saanut paikannimi on voittaja.

Nämä neljä finaaliin päässyttä ehdotusta läpäisivät toiseksi viimeisen vaiheen kilpailussa, joka määrittää nimen SEATin suurimmalle SUVille, Atecan ja Aronan seuraajalle. Yhdeksän semi-finalistinimeä testattiin tarkkaan SEATin päämarkkinoilla ja maissa, joissa SEATilla on toimintaa ja näiden joukosta neljä nimiehdokasta pääsee loppukilpailuun.

Kertoessaan neljästä #SEATseekingName-finalistista ja kilpailun loistavasta vastaanotosta, SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo totesi Frankfurtin autonäyttelyssä, että ”Alboran, Aranda, Avila ja Tarraco ovat kaikki nimiä, jotka sopisivat erinomaisesti SEATin uudelle SUV-mallile. Projekti on ollut menestys ja haluamme vielä kerran kiittää niitä yli 133 000 fania 106 eri maasta, jotka osallistuivat kilpailuun. Jäljellä on enää finaalivaihe ja kannustamme kaikkia osallistumaan äänestykseen”.

Neljä finalistia Alboran, Aranda, Avila ja Tarraco

Alboran: Alboráninmeri on Välimeren läntisin alue ja siellä elää Euroopan merien monimuotoisin eläinlajisto.

Aranda: yli 32 000 asukkaan kaupunki Burgosin maakunnassa, joka sijaitsee Castilen ja Leonin alueella, ja on Ribera del Dueron piirikunnan pääkaupunki ja tunnettu viinintuotannostaan.

Avila: Castilen ja Leonin alueella, 1131 metriä merenpinnan yläpuolella sijaitseva kaupunki. Vanhaa kaupunkia ympäröivä muuri on kaupungin symboli.

Tarraco: on entisen roomalaisen kaupungin nimi, yksi tärkeimmistä muinaisessa Hispaniassa, ja tunnetaan nykyään Tarragonana. Sen arkeologiset jäänteet lisättiin UNESCOn maailmanperintökohteiden listalle vuonna 2000.

#SEATseekingName kilpailu avattiin 1. päivä kesäkuuta. Kilpailu sai yhteensä 133 332 ehdotusta SEAT-faneilta 106 eri maasta. Näistä 10 130 eri espanjalaista paikan nimeä eteni jatkoon SEATin määrittelemien ohjeiden mukaisina. Nimen valinta jatkui tiukan prosessin läpi, joka sisälsi niin kielellisiä ja laillisuuskriteerejä kuin varmistuksen, että nimet kuvastavat SEATin arvoja ja uuden SUVin tuoteominaisuuksia.

Finalistien valinnan jälkeen, SEATin uuden SUVin nimi julkistetaan ennen 15. lokakuuta. Ensimmäistä kertaa brändin historiassa mallin nimi valitaan yleisöäänestyksellä. Nimi tulee liittymään 13 muun espanjalaisen paikannimen joukkoon, jotka ovat jo vuonna 1982 julkistetusta Rondasta lähtien määrittäneet SEATin malleja.