SEATin uusi muotoilujohtaja on Jorge Díez

• Jorge Díez on nimitetty SEATin uudeksi muotoilujohtajaksi 1.12.2020 alkaen
  • Díezillä on erittäin laaja kansainvälinen kokemus ja hän on työskennellyt vuosina 2011-2014 SEAT-mallien ulkomuodoista vastaavana suunnittelijana
  • Hän on suunnitellut ikoniset mallit kuten kolmannen sukupolven SEAT Leonin, toisen sukupolven Audi TT:n ja ensimmäisen sukupolven Audi A7:n

Jorge Díez on nimitetty SEATin uudeksi muotoilujohtajaksi 1.12.2020 alkaen. Díez on muotoilija, jolla on erittäin laaja kansainvälinen kokemus yli 20 vuoden ajalta. Hän johti SEAT-mallien ulkomuodoista vastaavaa muotoiluosastoa vuosina 2011-2014, ja hän on työskennellyt myös Audilla ja Volkswagenin pääkonttorilla Saksassa. Uudessa tehtävässään hän raportoi SEATin tutkimuksesta ja kehityksestä vastaavalle johtajalle Werner Tietzille.

Jorge Díez siirtyy tehtävään Mitsubishi Motors Design Europen johtajan paikalta, jossa hän on työskennellyt heinäkuusta 2019 lähtien. Työskennellessään aikaisemmin SEAT-mallien ulkomuodoista vastaavana suunnittelijana, hänen kynän jälkensä on edelleen nähtävissä ikonisissa malleissa kuten kolmannen sukupolven SEAT Leonissa ja neljännen sukupolven SEAT Ibizassa sekä SEAT Atecassa, brändin ensimmäisessä SUV-mallissa. Työskennellessään Audilla, hän oli luomassa toisen sukupolven Audi TT:tä ja ensimmäisen sukupolven Audi A7 -mallia.

”Jorge Díaz on yksi automaailman lahjakkaimmista muotoilijoista. Hänen piirrostensa jälki näkyy monissa malleissamme, kuten Leonissa, Atecassa ja Ibizassa, ja on hienoa, että hän palaa takaisin SEATille. Hänen kansainvälinen kokemuksensa, Barcelonan kaupungin luoma inspiraatio ja SEATin ja CUPRAn arvot tulevat näkymään malleissamme tulevina vuosina”, korostaa SEATin ja CUPRAn toimitusjohtaja Wayne Griffiths.

”Jorge Díez on erittäin tervetullut takaisin SEATille ja johtamaan muotoilutiimiämme. Hänen asiantuntemuksensa ja sitoutuminen, sekä erinomainen muotoilukieli takaavat SEAT- ja CUPRA-mallien menestyksen myös tulevaisuudessa”, toteaa SEATin tutkimuksesta ja kehityksestä vastaava johtaja Werner Tietz.

Jorge Díez on valmistunut insinööriksi teollisen muotoilun -linjalta Valencian Cardenial Herreran yliopistosta ja hänellä on maisterin tutkinto ajoneuvomuotoilusta ammattikorkeakoulusta Valenciasta että Lontoon Royal College of Artista.

SEATin uusi muotoilujohtaja on työskennellyt melkein koko uransa autojen ulkomuotosuunnittelun parissa. Díez työskenteli seitsemän vuotta Audilla Ingolstadtissa ja vuonna 2008 hän siirtyi SEATin ulkomuotosuunnittelijoiden tiimiin. Vuonna 2010 hänet nimitettiin suunnittelijaksi Volkswagenille Wolfsburgiin ja vuotta myöhemmin vastaamaan SEATin ulkomuotosuunnittelusta. Díez palasi Audille Müncheniin vuonna 2014 ja työskenteli Audi-, Lamborghini- ja Ducati-brändien konseptisuunnittelun parissa. Heinäkuussa 2019 hän siirtyi Mitsubishi Motors Design Europen palvelukseen, josta hän nyt siirtyy takaisin SEATille.