Suomen parhaat SEAT-huollot löytyvät Kuopiosta ja Jyväskylästä

SEATin kansainvälinen myynnin ja jälkimarkkinoinnin Top SEAT People -kilpailu käydään tänä vuonna Barcelonassa maalis-huhtikuun vaihteessa. Kilpailuun osallistuu yli 100 SEAT-ammattilaista yli 25 maasta ja kolmesta maaosasta. Kilpailussa on kahdeksan eri sarjaa ja ammattitaitoansa pääsevät testaamaan esimerkiksi mekaanikko, huoltoneuvoja, korjaamopäällikkö ja automyyjä. SEATin kilpailu on vanhin Volkswagen-konsernin järjestämistä ammattitaitoa mittavista kilpailuista. Kilpailijat pääsevät mittaamaan taitojaan niin teoria- kuin käytännöntehtävissä kilpailun kaksipäiväisessä finaalissa.

Suomen mestaruudet ratkottiin teoriakokeiden lisäksi asiakkaiden tyytyväisyydellä palveluun ja korjauslaatuun. Suomea kilpailuun lähtevät edustamaan Suomen parhaat SEAT-ammattilaiset. Jälkimarkkinointi-sarjan edustajat ovat korjaamopäällikkö Joona Tissari ja huoltoteknikko Timo Taskinen Veljekset Laakkoselta Kuopiosta sekä huoltoneuvoja Jari Kolehmainen Jyväskylän Autotarvikkeesta.

Toista kertaa järjestettävän myynti-sarjan edustajat ovat myyntipäällikkö Jaakko Arho SEAT Center Helsingistä ja automyyjä Santeri Ojala LänsiAuto Vantaalta.

Suomen parhaat SEAT-huollot saivat kolmeksi kuukaudeksi käyttöön uudet SEAT Atecat.

SEATin "The Absolute Winner" saa puolestaan palkinnoksi matkan kahdelle mihin tahansa Euroopan LEON CUP RACE -kilparadalle.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.