Tyylikäs ja monipuolinen uusi SEAT ATECA

/  Yksilöllistä designia ja premium-luokan tunnelmaa

/  Suorituskykyä ja ajonautintoa vaihtelevissa ajo-olosuhteissa

/  Erinomaiset tilat monenlaisiin käyttötarpeisiin

/  Tehoa jopa 140 kW (190 hv)

/  Innovatiiviset korkealuokkaiset avustavat järjestelmät

SEAT esittelee ensimmäisen SUV-mallinsa. Uusi SEAT ATECA on yhdistelmä tyylikkyyttä, suorituskykyä ja monipuolisuutta. Ensiluokkaiset liitettävyyspalvelut, innovatiiviset avustavat järjestelmät ja erinomainen suorituskyky tekevät uudesta ATECAsta yhden kiinnostavimmista autoista luokassaan.

"Uusi SEAT ATECA on täydellinen auto urbaaniin elämäntyyliin. Siinä on upea muotoilu ja erinomainen suorituskyky, ja se on laadukas ja monipuolinen, mutta ennen kaikkea sillä on unohtumaton luonne." kuvailee SEATin pääjohtaja Luca de Meo. "Uusi SUV-mallimme on SEATille uuden aikakauden alku. Uusi ATECA on kehitetty suositun Leon-malliston DNA:sta ja on sille luonteva jatkumo. SEAT-brändi elää ja kehittyy."

SEATin perinteen mukaisesti uutuustuote on saanut nimensä Espanjan  maantieteestä. Atecan kylä sijaitsee läntisessä Zaragozassa Iberian niemimaan sydämessä.

TSI-bensiinimoottoreita ja TDI-dieselmoottoreita on tarjolla teholuokissa 85 kW (115 hv) - 140 kW (190 hv). Dieselmoottoripaletissa on valittavana 1,6 TDI (115 hv) tai 2,0 TDI (150 hv ja 190 hv), joiden yhdistetty kulutus on 4,3-5,0 l/100 km ja CO2-päästöt 112-131 g/km. Bensiinimoottorivalikoimassa tarjolla on 1,0 TSI (115 hv) ja 1,4 TSI (150 hv), jossa on mukana sylinterien lepuutustoiminto. Bensiinimoottorien yhdistetty kulutus on 5,3-6,2 l/100 km ja CO2-päästöt 123-141 g/km.

Vetotavaksi on valittavissa etuveto tai neliveto ja vaihteistoksi manuaalinen käsivaihteisto tai DSG-automaattivaihteisto. Led-ajovalot, ruuhka-avustin Traffic jam assist, uusi hätätilanneavustin Emergency assist, uuden sukupolven infotainment-järjestelmät 8" kosketusnäytöllä ja Full Link -liitettävyyspalveluilla kuuluvat myös teknisesti edistykselliseen uutuuspakettiin. Tarjolla on kolme vaihtoehtoista varustelutasoa, joiden huipulla on ATECA XCELLENCE -varustelu.

Uutusmallin pituus on 4,36 m ja se tarjoaa segmenttinsä parasta tilankäyttöä pitkällä matkustamolla ja 510 litran tavaratilalla (nelivetomalleissa 485 l). Uusi SEAT ATECA on myös segmenttinsä kevyimpiä autoja, minkä ansiosta yhdessä SEAT Drive Profile -ajo-ohjelmien kanssa uutuus tekee ajamisesta miellyttävää huonommallakin alustalla.

Koska digitaalinen maailma on osa nykyaikasta urbaania elämäntyyliä, tuo myös uusi SEAT ATECA mukanaan korkealuokkaiset liitettävyyspalvelut: uusimman sukupolven Easy connect -infotainment-järjestelmät, SEAT Full Link -palvelun ja SEAT ConnectApp -sovelluksen, Media System plus -järjestelmän sekä Connectivity box -toiminnon, jonka avulla onnistuu älypuhelimen langaton lataus keskikonsolissa. SEAT Full Link -palvelun alla ovat tutut Mirror Link-, Apple CarPlay ja Android Auto -palvelut.

Uusi SEAT ATECA on esillä Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alussa. Uutuus saapuu Suomeen syksyllä 2016. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.