Uudelle SEAT Aronalle tuotemuotoilun 2018 Red Dot -palkinto

• Uusi kompakti SUV, SEAT Arona erottuu muista mittojensa, ulkoasunsa, tilavien sisätilojensa sekä monipuolisten personointimahdollisuuksiensa ansiosta
  • Red Dot on yksi maailman arvostetuimmista muotoilupalkinnoista, joka painottaa erityisesti laatua ja innovaatioita
  • Palkinto on tunnustus siitä, että SEAT on onnistunut yhdistämään nuorekkaan ja raikkaan ilmeen jännittävään ja tasapainoiseen muotoiluun
  • SEAT Arona kasvattaa suosiotaan: jo 25 000 autoa myyty

Uusi SEAT Arona on palkittu tuotemuotoilun 2018 Red Dot Best Product Design -palkinnolla. Tunnustus nostaa esiin SEAT Aronan raikkaan, dynaamisen ja jykevän muotoilun. Ulkoasu, sisustus ja monipuoliset personointivaihtoehdot olivat avainasemassa, kun SEAT Arona palkittiin Red Dot 2018 -tuotemuotoilupalkinnolla.

Muotoilun laadusta ja innovaatioista tunnustusta jakava Red Dot Award on vuodesta 1954 ollut yksi maailman arvostetuimmista teollisen muotoilun kilpailuista. Tuotemuotoilu on sen tärkein kategoria, jonka tuomaristossa on 40 asiantuntijaa eri puolilta maailmaa. Tuomarit eivät saa työskennellä teollisuusyrityksissä, eivätkä he voi osallistua äänestyksiin tuotteista, joihin heillä on sidoksia. Tällä säännöllä vältetään eturistiriidat ja taataan tasapuolisuus ja puolueettomuus.

Erityisesti kompakteilla mitoillaan ja dynaamisella käytöksellään muista erottuva uusi SEAT Arona sopii mainiosti niin vaivattomaan kaupunkiajoon kuin moottoriteille ja maantieajoonkin. Se on myös erittäin turvallinen, mukava ja helppokäyttöinen.

”Olemme erittäin ilahtuneita saadessamme SEAT Aronalle yhden arvostetuimmista muotoilupalkinnoista. Halusimme luoda omanlaisensa SUV-mallin, joka sopii päivittäiseen käyttöön ja kaupunkiviidakkoon. SEAT Arona on esimerkki raikkaasta, nuorekkaasta, toiminnallisesta, jännittävästä ja mukavasta muotoilusta”, sanoo SEATin muotoilujohtaja Alejandro Mesonero-Romanos.

SEAT Aronan tunnistaa helposti aidoksi SEATiksi sen ilmeikkäiden led-ajovalojen sekä ikonisten päiväajovalojen ansiosta. Aronan jykevä keula seuraa Atecan jalanjälkiä, mutta sen kolmiulotteinen ulkoasu on voimakkaampi olematta kuitenkaan aggressiivisen näköinen. Takaluukkuun sijoitettu rekisterikilpi mahdollistaa puskurin jykevämmän muotoilun ja korostaa auton muotoja. Katon sekä kattokaiteiden linjat korostavat maasturimaista ilmettä. Aronassa on paljon yhteistä SEATin viimeisimpien mallien muotokielen kanssa, mutta se on silti selkeästi omanlaisensa. Tämä näkyy etenkin sisätiloissa, joissa mittasuhteet korostavat auton kokoa ja antavat entistä enemmän tilaa ja tilan tuntua. Myös laatuvaikutelmaa luoviin yksityiskohtiin on panostettu entistä enemmän.

High Console -konseptissa korkeammalle sijoitetut hallintalaitteet parantavat turvallisuutta ja ergonomiaa: kaikki elementit on sijoitettu niin, ettei kuljettajan juuri tarvitse irrottaa katsetta tiestä ajon aikana. Kuljettajan istuimeen on kiinnitetty erityistä huomiota ja hallintalaitteet on suunnattu kohti kuljettajaa, jolloin kaikki on käden ulottuvilla mahdollistaen helpon säätämisen ja lisäten turvallisuutta. Istuimet ovat mukavammat ja turvallisemman tuntuiset pitäen matkustajat entistä paremmin paikoillaan. Materiaalit, värit ja sävyt on valittu erityisesti SEAT Aronalle, ja sisustusvärit sekä -varustelutasot tarjoavat paljon mahdollisuuksia personointiin. Aronaan on valittavissa kontrastivärinen katto, joka voi olla harmaa, musta, oranssi tai korinvärinen. Tarjolla on yhteensä 68 väriyhdistelmää. C-pilarissa on huomiota herättävä metalliin kaiverrettu X-kuvio, joka korostaa Aronan SUV-ulkoasua.

Arona kasvattaa SEATin suosiota: jo 25 000 autoa myyty

Aronan saapuminen jälleenmyyjille kasvattaa SEATin myyntiä. Reilun kolmen kuukauden aikana SEAT on toimittanut jo 25 000 uutta crossover-mallia. Vuoden loppuun mennessä SEAT julkistaa vielä Arona TGI:n, joka on maailman ensimmäinen maakaasukäyttöinen SUV-malli.