Uusi SEAT Arona on luokkansa paras vaihtoehto

• Autovista-konsernin tutkimuksen mukaan uusi SEAT Arona säilyttää kilpailijoihinsa verrattuna parhaiten jälleenmyyntiarvonsa kuudella tärkeimmällä Euroopan markkina-alueella
• Autovista-konsernin mukaan jännittävä ja ajaton muotoilu, erinomainen ajettavuus, sisätilat ja tavaratila ovat kaikki ominaisuuksia, jotka erottavat SEAT Aronan kilpailijoistaan
• Tutkimuksen mukaan SEAT Arona erottuu edukseen toiminnallisuudellaan, hinta-laatusuhteellaan ja edistyksellisellä turvallisuus- ja liitettävyysteknologiallaan

On selvää, että SEAT-mallit erottuvat edukseen houkuttelevalla muotoilullaan, teknologiallaan, turvallisuudellaan ja erinomaisella suorituskyvyllään. Uusi SEAT Arona, joka on brändin toinen yksinomaan Martorellissa MQB A0 -alustalle valmistettu malli ja ensimmäinen malli kompaktissa crossover-segmentissä, ei poikkea tästä.

Auton hankintapäätös edellyttää huolellista arviointia sekä yksityishenkilöltä että yritykseltä. Hankintahinnan lisäksi on tärkeää ottaa huomioon myös ylläpitokustannukset ja jälleenmyyntiarvo. Tämän vuoksi SEAT on huomioinut erityisesti nämä seikat uuden Aronan kehittämisen yhteydessä.

Autovista Groupin viimeisin tutkimus kohdistui kompakteihin crossover-malleihin. Tutkimuksessa nousee esiin se, että SEAT Arona on kilpailijoihinsa verrattuna yksi vähiten arvostetuista autoista Espanjassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Portugalissa ja Belgiassa. Tutkimuksen mukaan uusi Arona on kuitenkin todennäköisesti luokkansa paras ostos. Autovista-konserni on johtava hintatietojen toimittaja Euroopan autoteollisuuden päätöksentekijöille. Autovistan tuottamien tietojen avulla yritykset ja yksityishenkilöt saavat luotettavaa tietoa ostopäätöksensä tueksi.

”Uusi SEAT Arona vastaa täydellisesti yritysautokäyttäjien odotuksiin. Uusi SEAT Arona on erinomainen vaihtoehto jälleenmyyntiarvonsa, tilojensa ja varustelunsa ansiosta, jotka ovat tuttuja ylemmän kokoluokan autoista. Pienin SUV-mallimme tulee epäilemättä tukemaan SEATin asemaa uusien yritysautoasiakkaiden houkuttelemisessa”, sanoo SEATin myynti- ja markkinointijohtaja Wayne Griffiths.

Huomioiden sekä bensiini- että dieselmallit, SEAT Aronalla on paras jälleenmyyntiarvo. Se on jopa viisi prosenttiyksikköä korkeampi kuin lähimmällä kilpailijalla Espanjassa. SEATin tehokkaat moottorit, matalat käyttökustannukset ja hyvä hinta-laatusuhde tekevät Aronasta yhden markkinoiden parhaista vaihtoehdoista.

Viimeisten viiden vuoden aikana SEAT yritysautojen myynti on kasvanut 90 prosenttia. Tämän vuoksi on tärkeää, että SEAT saavutti Aronalla korkeimmat pisteet Autovista-konsernilta Euroopan päämarkkinoilla. On selvää, että SEAT tulee vahvistamaan asemaansa yritysautomarkkinoilla uuden Aronan myötä. Arona erottuu edukseen yritysautomarkkinoilla monipuolisuudellaan: suorituskyvyllä, laadulla, varustelulla, edistyksellisellä teknologialla ja matalilla ylläpitokustannuksilla.

Autovista-konsernin mukaan menestys tulee eri osa-alueilta. Arona erottuu kilpailijoistaan erinomaisen ajettavuuden, kiihtyvyyden, ajomukavuuden sekä alhaisen melu- ja tärinätason ansiosta. SEAT Aronassa on myös kilpailijoitaan suurempi tavaratila (400 litraa) ja sisätilat. Ei sovi myöskään unohtaa SEAT DNA:n mukaista ajatonta ja jännittävää muotoilua.

Uuden Leonin ja Ibizan jälkeen SEAT Arona on espanjalaisbrändin kolmas lanseeraus vuonna 2017. Espanjalaisbrändi esittelee vuonna 2018 suuren SUV-mallin ja tuo mallistoon digitaalisen mittariston ensin Atecaan ja Leoniin ja myöhemmin Ibizaan ja Aronaan.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.