Uusi SEAT Ateca 2020: SEATin menestynyt SUV uusiutuu

• SEAT Ateca uusiutuu – kompaktin kokoluokan SUV kokee evoluutiomuutoksen, kiitos ulkopuolen muotoilukielen ja päivitetyn sisäpuolen
  • Kompaktin kokoluokan SUV tarjoaa erittäin laajan kattauksen liitettävyyspalveluita
  • Uusiutuva SEAT Ateca 2020 tarjoaa uudenlaista mukavuutta ja turvallisuutta
  • Laaja uusittu polttomoottorivalikoima tarjoaa taloudellisuutta ja suorituskykyä
  • Uusi SEAT Ateca 2020 saa ensi-iltansa maanantaina 15.6.2020

SEAT uusii menestyksekkään Atecan tuoden markkinoille uuden 2020-malliversion. Uusittu Ateca on rakennettu kompaktin kokoluokan SUV-ominaisuuksien ympärille, lisäten raikkaamman ja enemmän tunteisiin vetoavan ulkonäön niin auton ulkopuolella kuin sisäpuolellakin, täydet liitettävyyspalvelut, lisätyt turvallisuusominaisuudet ja mukavuuden sekä lisääntyneen taloudellisuuden.

SEAT Atecaa on myyty yli 300 000 kappaletta, hieno suoritus tälle kompaktin kokoluokan SUV:ille, ja nyt SEAT uusii Atecan tehden siitä entistä houkuttelevamman.

Uudistuvan SEAT Atecan maailmanensi-iltaa vietetään maanantaina 15.6.2020.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 75 maassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.