Uusi SEAT Ateca sai hinnat

Uusi SEAT Ateca esiteltiin maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä. Ensimmäinen SEAT Ateca saapui Suomeen juhannuksena, ja nyt auto on ennakkokiertueella elokuun puoliväliin saakka. SEAT Atecan hinnat alkavat Suomessa 23 288,87 eurosta (Reference 1,0 TSI 85 kW). Elokuun loppuun mennessä autoja on saatavilla kaikilta SEAT-jälleenmyyjiltä.

SEATin ensimmäisessä SUV-mallissa yhdistyvät turvallisuus, tilavuus, taloudellisuus, suorituskyky ja erinomaiset ajo-ominaisuudet. Atecassa on ensiluokkaiset liitettävyyspalvelut ja kuljettajaa avustavat järjestelmät. SEAT Atecan vetotavaksi on valittavissa etu- tai neliveto ja vaihteistoksi manuaalinen käsivaihteisto tai DSG-automaattivaihteisto.

Tarjolla on kaksi TSI-bensiinimoottoria ja kolme TDI-dieselmoottoria. Bensiinimoottorivalikoimassa on 1,0 TSI 85 kW (115 hv) ja 1,4 TSI 110 kW (150 hv), jossa on mukana sylinterien lepuutustoiminto. Bensiinimoottorien yhdistetty kulutus on 5,3–6,2 l/100 km ja CO2-päästöt 119–141 g/km. Dieselmoottorivalikoimassa on tarjolla 1,6 TDI 85 kW (115 hv), 2,0 TDI 110 kW (150 hv) ja 2,0 TDI 140 kW (190 hv). Dieselmoottorien yhdistetty kulutus on 4,2–5,0 l/100 km ja CO2-päästöt 113–135 g/km. Tehokkaimmassa nelivetoisessa, automaattivaihteistolla varustetussa Atecassa on vääntöä 400 Nm ja se kiihtyy 0-100 km/h 7,5 sekunnissa.

SEAT Ateca on saatavissa kolmella vaihtoehtoisella varustelutasolla: Reference, Style ja Xcellence. Perusvarustetaso Reference tarjoaa kattavat turvallisuusvarusteet, kuten Front Assist -ympäristövalvontajärjestelmän City Emergency Braking ja Pedestrian Protection -toiminnoilla sekä kuljettajan väsymyksentunnistusjärjestelmän. SEAT Ateca saavuttikin erinomaisesta turvallisuudesta Euro NCAP -testissä täydet 5 tähteä. Lisäksi helpon liikkeellelähdön takaa sähköinen käsijarru ja Hill Hold Control -mäkilähtöavustin. SEAT Atecan etuvetoversioiden tavaratila on 510 litraa ja nelivetojen 485 litraa.

Style-varustelutaso sisältää useita ajomukavuutta ja auton tyylikkyyttä korostavia varusteita. Yleisimmät ajoa helpottavat varusteet kuten vakionopeudensäädin, peruutustutka takana ja bluetooth-liitäntä ovat sen vakiovarusteita. Tämän lisäksi Style-tason varusteisiin kuuluvat Climatronic kaksialueinen automaatti-ilmastointi ja 17-tuumaiset alumiinivanteet.

Atecan Xcellence-varustetaso lisää ajonautintoa Alcantara-verhoilluilla urheiluistuimilla, avaimettomalla KESSY keskuslukituksella ja käynnistyksellä, 18-tuumaisilla alumiinivanteilla ja SEAT Full Led -ajovaloilla. Xcellence-varustetasoon kuuluu vakiovarusteena myös peruutuskamera, joka on lisävarusteella laajennettavissa Top View Camera -ympäristön tarkkailujärjestelmäksi, joka näyttää pysäköitäessä 360° näkymän auton ympäriltä 8" värilliselle kosketusnäytölle.

SEAT Atecan varustetasoja voi täydentää kattavilla lisävarusteilla asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaisesti.  Valittavissa on laaja valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä, kuten Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, Blind Spot Detection -katvealueen ja takana risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, Emergency Assist -hätätilanneavustin, Park Assist -pysäköintiavustin, mukautuva vakionopeudensäädin, kaukovalo- ja kaistanpitoavustin ja liikennemerkkien tunnistus. Sujuvuutta arkeen saa lisättyä handsfree-toiminnolla varustetulla sähkökäyttöisellä takaluukulla (Virtual Pedal eli takaluukun avaus ja sulkeminen jalan heilautuksella). SEAT Drive Profile -ajoprofiilin valinta tarjoaa neljä erilaista ajo-ohjelmaa, onroad, offroad ja snow sekä nelivetomallien 4Drive, joista kuljettaja voi Driving Experience -kiertokytkimellä valita maasto- ja sääolosuhteisiin sopivimman. Lisäksi saatavilla ovat esimerkiksi lämmitettävä tuulilasi (alkaen 205 €) ja polttoainekäyttöinen lisälämmitin (alkaen 903 €).

Uuden SEAT Atecan kyydissä pääsee myös nauttimaan on-line palveluista. SEAT Ateca tuo mukanaan uusimman sukupolven Easy connect -infotainment-järjestelmät, SEAT ConnectApp -sovelluksen, sekä SEAT Full Link -palvelun, joka sisältää Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -palvelut. Lisävarusteena on tilattavissa myös Connectivity Box -toiminto, jonka avulla älypuhelimen lataus onnistuu keskikonsolissa langattomasti.

Uuden SEAT Atecan hinnastot ja lisävarusteet: http://bit.ly/UusiSEATAtecaHinnat

www.seat.fi

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.