Uusi SEAT Ateca Vuoden Auto Suomessa 2017 -finaalissa

Uusi SEAT Ateca on yksi kuudesta finalistista Vuoden Auto Suomessa 2017 -kilpailussa. Auto- ja liikennetoimittajat ry:n tuomaristo valitsee nyt jo kolmatta kertaa Vuoden Auton. Arvonimestä kilpailevat edellisen vuoden marraskuun alun ja kuluvan vuoden lokakuun lopun välisenä aikana myyntiin tulleet uutuusmallit. Tärkeimpänä kriteerinä VAS-äänestyksessä on rahalle saatava vastine.

Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on kaksi kierrosta, joista ensimmäisellä toimittajat valitsevat kaikista uutuuksista kuusi mielenkiintoisinta toiselle kierrokselle. Ensimmäinen koeajopäivä AuLin toimittajille järjestettiin 1.11. ja finalistit koeajetaan 8.11. Vuoden Auto Suomessa 2017 julkistetaan Autotuojat ry:n järjestämän Auto 2016 -tapahtuman yhteydessä perjantaina 18.11. kello 19.30 alkaen. Tilaisuutta voi seurata suorana lähetyksenä MTV Katsomossa.

10 faktaa uudesta SEAT Atecasta

1. SEATin ensimmäisessä SUV-mallissa yhdistyvät turvallisuus, tilavuus, taloudellisuus ja suorituskyky.

2. Tarjolla on kaksi TSI-bensiinimoottoria ja kolme TDI-dieselmoottoria, teholuokissa 85 kW-140 kW.

3. SEAT Ateca on tarjolla kolmella vaihtoehtoisella varustelutasolla: Reference, Style ja Xcellence.

4. Uuteen SEAT Atecaan on tarjolla kattava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Vakiona ovat Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä City Emergency Braking ja Pedestrian Protection -toiminnolla sekä kuljettajan väsymyksentunnistusjärjestelmä.

5. Ateca tuo mukanaan myös uusimman sukupolven Easy Connect -infotainment-järjestelmät, SEAT ConnectApp -sovelluksen sekä SEAT Full Link -palvelun, joka sisältää Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -palvelut.

6. SEAT Drive Profile -ajoprofiilin valinta tarjoaa neljä erilaista ajo-ohjelmaa: Normal, Sport, Eco ja Individual sekä 4Drive-nelivetomalleissa lisäksi Offroad- ja Snow-profiilit, joista kuljettaja voi Driving Experience -kiertokytkimellä valita maasto- ja sääolosuhteisiin sopivimman.

7. Uusi SEAT Ateca tarjoaa luokkansa parasta tilankäyttöä pitkällä matkustamolla ja 510 litran tavaratilalla (nelivetomalleissa 485 l).

8. Vetotapana on joko etuveto tai 4Drive-neliveto ja vaihteistoksi voi valita joko manuaalin tai DSG-automaattivaihteiston.

9. SEAT Ateca sai viis tähteä Euro NCAP -kolariturvallisuustestissä ja saavutti erinomaisen luokittelun jokaisessa testin kategoriassa. Erityisesti korostettiin Atecan aikuis- ja lapsiturvallisuutta kuten myös jalankulkijan suojaa ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä.

10. Uusi SEAT Ateca on myös viiden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon saajaksi.

Uuteen SEAT Atecaan voi käydä tutustumassa SEAT-jälleenmyyjäliikkeissä. SEAT Ateca on mukana myös Auto 2016 -tapahtumassa 18.–20.11.2016 Helsingin messukeskuksessa.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.