Uusi SEAT Leon tuo lisää edustavuutta kompaktiin kokoluokkaan

• Selväpiirteinen, elegantti ja urheilullinen – SEATin myyntimenestys uusiutuu täydellisesti
  • Täysin uuden SEAT Leonin takaosan muotoilu luo vaikutelman nopeudesta ja korostaa auton dynaamista persoonallisuutta

Täysin uusi SEAT Leon on kohta täällä. SEATin viimeisin uutuus saapuu markkinoille uuden muotoilun saaneena mutta Leonin edellisten sukupolvien henki säilytettynä. Sen muotoilufilosofia yhdistyy täydellisesti SEATin arvoihin. Uuden sukupolven SEAT Leon erottuu edukseen uusien mittasuhteiden, rohkean etuosan, hienostuneiden linjojen ja veistoksellisen takaosan ansiosta.

SEAT Leonin voimakkaan muotoilukielen takana on sen edistynyt MQB Evo -alustarakenne, joka tarjoaa suunnittelutiimin tarvitsemaa joustavuutta ja mukautuvuutta. Täysin uuden SEAT Leonin kasvaneet mitat sekä viisiovisessa mallissa että Sportstourerissa parantavat uuden sukupolven Leonin mittasuhteita.

”Täysin uusi SEAT Leon on suunniteltu rohkeudella ja selkeydellä, ja toteutettu vahvuudella ja päättäväisyydellä. Selkeydellä, koska me SEATilla uskomme, että suurin osa asioista voidaan ilmaista vain muutamalla viivalla. Päättäväisyys ja vahvuus siksi, että ne ovat ominaisuuksia, jotka tekevät autoistamme tunnistettavia heti ensimmäisellä silmäyksellä”, sanoi SEATin suunnittelujohtaja Alejandro Mesonero-Romanos. ’

Täysin uuden SEAT Leonin ulkopuolen pinnat on suunniteltu uudelleen. Voimakkaammat linjat muodostavat elegantin muotoiluelementin luoden auton väriin enemmän mukautuvuutta ja sävyeroja, jotka erottuvat selkeämmin valon osuessa auton pintaan. Autosta tulee näin myös kolmiulotteisempi ja esteettisempi.

Uuden SEAT Leonin takaosan luonnetta korostetaan takavalojen välissä kulkevalla led-valojuovalla. Molemmat sekä valojärjestelmä että ilmanohjain muodostavat linjan, jotka luovat tunteen nopeudesta, vaikka auto olisi täysin pysähtyneenä.

Täysin uuden SEAT Leonin muotoilu on evoluution ja revoluution yhdistelmä. Autosta huokuu uudenlaista rohkeutta ja vahvempaa luonnetta, katsottiin autoa sitten liikenteessä, lähempää tai kauempaa.

Uusi SEAT Leon on suunniteltu ja kehitetty, ja myös valmistetaan SEATin tehtaalla Martorellissa.

Odotetun uuden SEAT Leonin ympärillä on jo kuhinaa: se tulee olemaan SEATin turvallisin, eniten liitettävyyspalveluita sisältävä ja myös sähköistä voimalinjaa hyödyntävä, muotoilukieleltään houkutteleva malli. Vielä on kuitenkin odotettava hetki, sillä neljännen sukupolven SEAT Leon esitellään kansainväliselle lehdistölle 28. tammikuuta, 2020 Martorellissa.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.