Euroopan ensimmäinen E-kooditon ja kypsä pulled chicken kuluttajille

Report this content

Pieni raumalainen lihanjalostaja Suomisen lihaherkku on kehittänyt Yrittäjät Yhdessä -ryhmään kuuluvien paikallisten K-kauppiaiden kanssa asiakkaiden toiveesta Euroopan ensimmäisen kypsän ja lisäaineettoman pulled chickenin.

Täysin E-kooditon, kypsä pulled chicken on ensimmäinen laatuaan Euroopassa. Uutuustuote on valmistettu kanafileestä ja siihen on lisätty valmistusvaiheessa ainoastaan suolaa (1,1 %) ja lihaproteiinia, joten se ei sisällä allergisoivia mausteita ja lisäaineita.

”Kuluttajan on helppo halutessaan lisätä mausteita oman makunsa mukaan ja kiireessäkin käyttää tuotetta monipuolisesti ja nopeasti erilaisia ruokia valmistaessaan, esimerkiksi pitsoihin, pastoihin, hampurilaisiin, keittoihin, kastikkeisiin ja salaatteihin”, Suomisen lihaherkun toimitusjohtaja Jyrki Suominen kertoo.

Idea tuotteeseen tuli Suomisen lihaherkun asiakkailta, ja sitä kehiteltiin edelleen paikallisten, keskisen ja läntisen Suomen alueen Yrittäjät Yhdessä -kauppiaiden kanssa, jotka haluavat luoda parempia edellytyksiä pienelle suomalaiselle lihanjalostukselle keskittyneen lihanhankinnan puristuksessa. Suomisen lihaherkku pyrkii myös aktiivisesti osallistamaan asiakkaitaan tuotekehitykseensä verkkopalveluansa ja some-kanavia käyttäen.

”Olemme saaneet runsaasti palautetta tuotteistamme sekä vinkkiä uusien kehittämiseksi verkon kautta. Tämän päivän kuluttaja toivoo nopeita ja terveellisiä, mutta maistuvia tuotteita helpottamaan kiireitään. Uudella tuotteellamme vastaamme juuri tähän tarpeeseen”, Jyrki Suominen jatkaa.

Aiemmin, vuoden 2013 lokakuussa Suomisen lihaherkku lanseerasi pulled pork –tuotteen, joka on valmistettu samalla menetelmällä kuin uusi pulled chicken. Suomisen oma valmistusmenetelmä takaa, että uusi pulled chicken on vähärasvaisuudestaan huolimatta mehevää ja maistuvaa.

Tuote on saatavilla toukokuun alkuun asti vain 18 Citymarketissa: Jyväskylän alueella neljä kauppaa, Turun alueella kolme, Lahden alueella kolme, Porissa yksi, Tampereen alueella kolme ja pääkaupunkiseudulla neljä kauppaa. Hinta kauppiailla pulled-tuotteille on keskimäärin 5 €/tuote.

Jyrki Suominen, toimitusjohtaja, jyrki.suominen@lihaherkku.fi, 044 533 8511

www.lihaherkku.fi

Suomisen Lihaherkku on Salme ja Reijo Suomisen v. 1967 perustama lihatuotteiden valmistaja Raumalla. Yrityksessä työskennellään jo kolmannessa polvessa. Suomisen lihaherkku vaalii monessa tuotantovaiheessa perinteitä, hyvänä esimerkkinä aidolla leppäsavulla savustetut tuotteemme. Kaikki kokolihatuotteet ovat tehty kokonaisista paisteista ja fileistä, myös turhia lisä- ja säilöntäaineita pyritään välttämään. Suomisen tuotteita löytyy lähes 250 elintarvikekaupasta Suomessa.