Semantix ostaa AAC Globalin konferenssitulkkaustoiminnot

Report this content

​Semantix lujittaa johtavaa markkina-asemaansa liike- ja konferenssitulkkauksessa ostamalla AAC Globalin konferenssitulkkaustoiminnot.

– Ammattimaisten liike- ja konferenssitulkkauspalvelujen kysyntä on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Olemme sen vuoksi iloisia siitä, että olemme nyt voineet ostaa AAC Globalin konferenssitulkkaustoiminnot. Tämän jälkeen voimme toimittaa kansainvälisiin kokouksiin alan täydellisimmät palvelut, kertoo Anna-Lena Rasch, Semantixin Ruotsin toimitusjohtaja.

Liike-elämän kansainvälistyessä ja rajat ylittävien liikesuhteiden yleistyessä yhä useampi pitää ammattimaisten kielipalveluyritysten käyttämistä menestyksekkään liiketoiminnan ehtona. Mahdollisuus käyttää omaa äidinkieltään takaa sen, että kaikki tiedot ja kielelliset vivahteet välittyvät kuulijalle onnistuneesti. Semantixin ammattitaitoiset tulkit voivat työskennellä sekä suurissa kansainvälisissä konferensseissa että hyvin tärkeissä liikekokouksissa.

– Olemme iloisia siitä, että meistä tulee osa Semantixia ja että saamme tilaisuuden laajentaa yhdessä liike- ja konferenssitulkkaustoimintaa, sanoo Ulla Petré, joka vastaa AAC Globalin konferenssitulkkaustoiminnoista.

Semantixin liike- ja konferenssitulkkaustoiminnoista vastaava Mari Spetz vahvistaa, että kaupan jälkeen yhdessä toimitetut liike- ja konferenssitulkkauspalvelut ovat alan täydellisimmät.

– AAC Globalin konferenssitulkkaustoimintojen hankkimisen kautta meille avautuu upeita kehitysmahdollisuuksia, Mari Spetz kertoo.

– Semantixin kieli- ja viestintäpalvelujen valikoima on laajentunut viime vuosina voimakkaasti suorana vastauksena asiakkaiden kysyntään. Tavoitteenamme on, että asiakkaat kokevat meidät eräänlaisena kielitavaratalona, jossa on runsaasti erikoisosastoja täynnä erilaisia kieli- ja viestintätuotteita, sanoo Anna-Lena Rasch.

Semantixin toiminta on yli kaksinkertaistunut kolmen viime vuoden aikana. Pelkästään Ruotsissa Semantix hoitaa usein jopa yli 2 000 tulkkaustoimeksiantoa – joka päivä. Lisäksi Semantix kääntää päivässä yli 500 000 sanaa kaikille maailman kielille. Suuret vientiyritykset ja viranomaiset valitsevat usein Semantixin kielikonsultit työntekijöidensä kielitaidon kehittämiseen.

– Semantixin tulevaisuus on hyvin jännittävä, ja kieli- ja viestintämarkkinoiden potentiaali näyttää edelleen suurelta, sanoo Lars Verneholt, Litorinan osakas.

Yhteystiedot lisätiedusteluja varten:

Ilpo Luostarinen, Semantix (Suomi), +358 50 437 2887

Lars Verneholt, Litorina, +46 733 869 207, lars.verneholt@litorina.se

Semantix

Semantix on Pohjoismaiden johtava ammattimaisten kieli- ja viestintäpalvelujen toimittaja. Semantix tuottaa tulkkaus-, käännös-, koulutus- ja kielikonsultointipalveluja. Konsernin liikevaihto on yli 300 miljoonaa kruunua, konsernissa on työntekijöitä noin 170 ja kielipalvelujen toimittajia on yli 6 500 eri puolilla maailmaa. Yhtiöllä on Ruotsissa konttorit Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Norrköpingissä, Uppsalassa ja Uumajassa. Semantixin Suomen konttorit sijaitsevat Helsingissä ja Oulussa. Norjassa Semantixilla on konttorit Oslossa, Stavangerissa, Trondheimissa ja Hamarissa. Semantixiin on kertynyt yritysostojen tuloksena kokemusta ja erikoisosaamista monilta tunnetuilta pieniltä tuotemerkeiltä esimerkiksi oikeustieteen, lääketieteen ja tekniikan alalla.

Litorina

Vuonna 1998 perustettu Litorina on yksityinen pääomasijoitusyhtiö, jonka toimialaa on pienten ja keskisuurten yritysten ostaminen ja niiden teollinen kehittäminen yhdessä ylemmän yritysjohdon kanssa Pohjoismaissa. Litorinan osaaminen on laajaa ja syvää sekä oman organisaation sisällä että teollisten neuvonantajien verkoston kautta. Litorina Capital Advisors AB on Litorinan kolmannen rahaston, Litorina Kapital III LP:n, sijoituskonsultti. Rahasto sijoittaa tällä hetkellä aktiivisesti. Litorinan taustavoimia ovat useat pitkän aikavälin tähtäimellä toimivat ja hyvämaineiset instituutiot, jotka ovat yhdessä investoineet noin 2,3 miljardia kruunua Litorinan kolmeen rahastoon. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.litorina.se.

Avainsanat: