LUNASTUSVAATIMUS SENTERAN OSAKKEISTA

Sentera Oyj (Sentera) on tänään 19.6.2006 saanut SysOpen Digia Oyj:ltä (SysOpen Digia) liitteen mukaisen lunastusvaatimusta koskevan ilmoituksen, jonka mukaan SysOpen Digia ilmoittaa Senteralle käyttävänsä osakeyhtiölakiin perustuvaa lunastusoikeutta ja lunastavansa Senteran muilta osakkeenomistajilta heidän omistamansa Senteran osakkeet osakeyhtiölain 14 luvun 19 - 21 §:ien mukaisesti ilmoituksessa mainituin ehdoin. SENTERA OYJ Lisätietoja antaa: Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Sentera Oyj p. 0400 735 134 juha.sihvonen (at) sentera.fi LIITE SysOpen Digia Oyj PÖRSSITIEDOTE 19.6.2006 klo 14.55 Osakeyhtiölain 14 luvun 20 §:n mukainen lunastusvaatimus SysOpen Digia Oyj ("SysOpen Digia") on 8.6.2006 ilmoittanut Sentera Oyj:lle ("Sentera"), että se omistaa, pois lukien Senteran omistamat omat osakkeet, enemmän kuin yhdeksän kymmenesosaa (9/10) kaikista Senteran osakkeista ja kaikkien Senteran osakkeiden tuottamasta äänimäärästä. Tämän seurauksena SysOpen Digialle on syntynyt osakeyhtiölain 14 luvun 19 §:ään perustuva oikeus käyvästä hinnasta lunastaa muiden Senteran osakkeenomistajien osakkeet. SysOpen Digia omistaa tällä hetkellä yhteensä 11.980.448 Senteran osaketta. SysOpen Digian omistamat Senteran osakkeet edustavat, pois lukien Senteran omistamat omat osakkeet, yhteensä noin 91,2 prosenttia Senteran kaikista osakkeista ja kaikkien osakkeiden tuottamasta äänimäärästä. 1. Lunastusvaatimus SysOpen Digia ilmoittaa Senteralle käyttävänsä osakeyhtiölakiin perustuvaa lunastusoikeutta ja lunastavansa Senteran muilta osakkeenomistajilta heidän omistamansa Senteran osakkeet osakeyhtiölain 14 luvun 19 - 21 §:ien mukaisesti ja alla mainituin ehdoin. 1.1. Lunastushinta Osakkeiden lunastushinta on 3,20 euroa osakkeelta, jota on SysOpen Digian näkemyksen mukaan pidettävä osakkeiden osakeyhtiölain 14 luvun 19 §:ssä tarkoitettuna käypänä hintana. Lunastushinta vastaa myös korkeinta hintaa, jonka SysOpen Digia on maksanut Senteran osakkeista. Lunastushinta on sama hinta, jonka SysOpen Digia tarjoaa Senteran osakkeista 19.6.2006 julkistamassaan arvopaperimarkkinalain 6 luvun 6 §:n mukaisessa lunastustarjouksessa ("Lunastustarjous"). 1.2. Lunastusvaatimuksen hyväksymismenettely Senteran osakkeita lunastetaan tämän lunastusvaatimuksen perusteella siten, kuin seuraavassa on selostettu. SysOpen Digia on 19.6.2006 antamallaan pörssitiedotteella julkistanut Senteran osakkeita koskevan Lunastustarjouksen, jossa SysOpen Digia on tarjoutunut lunastamaan kaikki Senteran liikkeeseen laskemat osakkeet, jotka eivät vielä ole SysOpen Digian omistuksessa. Lunastustarjous osakkeista alkaa 21.6.2006 klo 9.30 (Suomen aikaa) ja päättyy alustavasti 21.7.2006 klo 16.00 (Suomen aikaa). Osakkeenomistaja voi hyväksyä lunastusvaatimuksen Lunastustarjouksen ehtojen mukaisesti sekä siinä ilmoitettua menettelyä noudattaen. Lunastustarjousta koskeva tarjousasiakirja on osakkeenomistajien saatavilla Helsingin Pörssin OMX Way -tiedotus- ja neuvontapisteessä osoitteessa Fabianinkatu 14, 00100 Helsinki sekä Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa sekä Internetistä osoitteissa www.sysopendigia.com, www.sentera.fi sekä www.nordea.fi/sijoita. 2. Välimiesmenettely Niiden Senteran osakkeiden lunastaminen, joita ei ole tämän lunastusvaatimuksen kohdassa 1.2 selostetun menettelyn mukaisesti vapaaehtoisesti luovutettu SysOpen Digialle, jätetään toteutettavaksi osakeyhtiölain 14 luvun 19 §:n ja 16 luvun 5 §:n tarkoittamassa välimiesmenettelyssä. SysOpen Digia tulee viipymättä hakemaan välimiesoikeuden asettamista ja panemaan välimiesmenettelyn vireille. 3. Edunvalvoja Osakeyhtiölain 14 luvun 20 §:n mukaan Senteran on haettava Helsingin käräjäoikeudelta edunvalvojan (uskottu mies) määräämistä valvomaan poissaolevien osakkeenomistajien etua lunastusmenettelyn aikana. Tuomioistuimen määräys edunvalvojan asettamisesta on ilmoitettava rekisteröitäväksi Senteran kaupparekisteritietoihin. Osakeyhtiölain 14 luvun 20 §:n mukaan SysOpen Digia saa kuuden (6) kuukauden kuluttua Senteran lunastusvaatimusta koskevasta ilmoituksesta sopia edunvalvojan kanssa lunastuksen ehdoista, jos osakkeenomistaja ei ole ilmoittanut yhtiölle tai edunvalvojalle vastustavansa sopimista eikä lunastusoikeudesta tai lunastushinnasta ole erimielisyyttä SysOpen Digian ja muun osakkeenomistajan kesken. Edunvalvoja edustaa kaikkia poissaolevia osakkeenomistajia kohdassa 2 tarkoitetussa välimiesmenettelyssä. Edunvalvojan yhteystiedot ovat osakkeenomistajien saatavissa Senterasta talousjohtaja Petteri Mussalolta, p. 050 531 9416, ja kaupparekisteristä sen jälkeen, kun edunvalvoja on määrätty ja edunvalvojan yhteystiedot on merkitty kaupparekisteriin. SYSOPEN DIGIA OYJ