OSAKEYHTIÖLAIN MUKAISEN LUNASTUSOIKEUDEN SYNTYMINEN

SysOpen Digia Oyj (SysOpen Digia) on tänään julkistanut oheisen liitteen mukaisen pörssitiedotteen, jonka mukaan SysOpen Digian osuus kaikista muista Senteran osakkeista kuin Senteran hallussa olevista omista osakkeista, ja osakkeiden tuottamasta äänimäärästä on ylittänyt yhdeksän kymmenesosaa. SysOpen Digialla on siten osakeyhtiölain 14 luvun 19 pykälän mukainen oikeus lunastaa muiden kuin SysOpen Digian omistamat Senteran osakkeet ja muilla Senteran osakkeenomistajilla on puolestaan oikeus vaatia SysOpen Digiaa lunastamaan heidän omistamansa Senteran osakkeet. SENTERA OYJ Lisätiedot: Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Sentera Oyj, p. 0400 735 134 Juha.sihvonen (at) sentera.fi Sentera Oyj on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto tilikaudella 2005 oli noin 27 miljoonaa euroa ja liikevoitto 3 miljoonaa euroa. Senterassa työskenteli vuoden 2005 lopussa 265 henkilöä. LIITE PÖRSSITIEDOTE SysOpen Digia Oyj 8.6.2006 klo 11.30 ILMOITUS OSAKEYHTIÖLAIN MUKAISEN LUNASTUSOIKEUDEN SYNTYMISESTÄ SysOpen Digia Oyj:n (SysOpen Digia) omistusosuus Sentera Oyj:ssä (Sentera) on noussut yhteensä 11.951.852 osakkeeseen, jotka, pois lukien Senteran omistamat omat osakkeet, edustavat n. 90,97 % kaikista Sentera osakkeista ja äänivallasta. SysOpen Digialle on syntynyt osakeyhtiölain 14 luvun 19 §:n mukainen oikeus lunastaa muiden osakkeenomistajien osakkeet ja SysOpen Digia tulee käynnistämään osakeyhtiölain mukaiset toimenpiteet muiden kuin SysOpen Digian omistuksessa olevien Senteran osakkeiden lunastamiseksi. SysOpen Digia tiedottaa menettelystä myöhemmin erikseen. Osakeyhtiölain mukaisessa lunastusmenettelyssä SysOpen Digia tarjoaa vastikkeena 3,20 euroa Senteran osakkeelta, mikä on korkein hinta, jonka SysOpen Digia on maksanut Senteran osakkeista. Senteran osakkeenomistajan, joka aikoo myydä osakkeensa SysOpen Digialle lunastusmenettelyssä, pyydetään hyväksymään SysOpen Digian arvopaperimarkkinalain mukainen lunastustarjous, joka julkistetaan arviolta 19.6.2006 ja jonka tarjousaika alkaa alustavasti 21.6.2006. SysOpen Digian tarkoituksena on, että Sentera tulee hakemaan osakkeidensa julkisen noteerauksen lopettamista Helsingin Pörssissä sen jälkeen, kun SysOpen Digia on saanut omistukseensa kaikki Senteran osakkeet. Tämän arvioidaan tapahtuvan alkusyksystä 2006. SYSOPEN DIGIA OYJ Jakelu Sentera Oyj Helsingin Pörssi Tiedotusvälineet Lisätietoja: Jari Mielonen, toimitusjohtaja, puh. 040 703 8383 Tomi Merenheimo, Johtaja, lakiasiat ja sijoittajaviestintä, puh. 040 560 6101, sähköposti: tomi.merenheimo@sysopendigia.com Tiedotetta ei saa julkistaa tai jakaa kokonaan tai osin Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Australiaan tai Japaniin tai näissä maissa. Tarjousta ei suoraan tai välillisesti tehdä Yhdysvalloissa tai kohdisteta Yhdysvaltoihin, käyttäen postilaitosta tai mitään osavaltioiden välisen tai kansainvälisen kaupan välineitä (sisältäen muun muassa telefaksin, teleksin, puhelimen tai internetin) eikä tarjousta suoraan tai välillisesti tehdä Kanadassa, Australiassa tai Japanissa, eikä sitä myöskään kohdisteta näihin maihin.