SENTERA ALOITTAA OMIEN OSAKKEIDEN OSTO-OHJELMAN

SENTERA OYJ PÖRSSITIEDOTE 25.8.2005 Senteran hallitus on tänään päättänyt yhtiökokoukselta 23.3.2005 saamansa valtuutuksen perusteella käynnistää omien osakkeiden osto-ohjelman. Tarkoituksena on hankkia enintään 450 000 kappaletta omia osakkeita. Osakkeet hankitaan julkisella kaupankäynnillä Helsingin Pörssissä kaupankäyntihetken markkinahintaan Helsingin Pörssin sääntöjen mukaisesti. Osakeostot alkavat aikaisintaan 1.9.2005 ja loppuvat viimeistään 30.12.2005. Osakeostoja ei tehdä kahden viikon aikana ennen Senteran kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksen julkaisua 25.10.2005. Yhtiön osakkeen pörssivaihdon keskimääräisen likviditeetin vähäisyyden vuoksi hallitus päätti lisäksi, että Helsingin Pörssin omien osakkeiden hankintaa koskevien sääntöjen kohdan 3.2.5 mukaisesti poiketaan kohtien 3.2.1 - 3.2.2 menettelytavoista. Tämä voi johtaa siihen, että puolet (50 %) osakkeen keskimääräisestä päivävaihdosta ylittyy. Tästä huolimatta omien osakkeiden hankinta ei saa aiheuttaa poikkeuksellista markkinaliikettä eikä siis samana pörssipäivänä voida hankkia enempää kuin 10 % (45 000 kappaletta) kaikista hankittavista osakkeista. Valtuutuksen mukaisesti osakkeet voidaan hankkia käytettäviksi vastikkeena yhtiön liiketoimintaan kuuluvan omaisuuden hankkimisessa ja yrityskaupoissa tai luovutettaviksi Helsingin Pörssissä tai mitätöitäviksi. Sentera Oyj Lisätiedot: Markku Toivanen, toimitusjohtaja, p. 0500-500 636 Petteri Mussalo, talousjohtaja, p. 0207 540 207 Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto tilikaudella 2004 oli 22,5 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteesta www.sentera.fi JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States ofAmerica or its territories or possessions.