SENTERA JA KRONODOC TEHOSTAMAAN DOKUMENTTIPROSESSEJA

SENTERA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 28.9.2004 KLO 9.00 SENTERA JA KRONODOC TEHOSTAMAAN DOKUMENTTIPROSESSEJA Sentera ja Kronodoc ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisia informaatiovirtojen logistisia ratkaisuja ja hajautettujen dokumenttiprosessien hallintaa. Yhteistyösopimuksen myötä Kronodocin informaatiologistiikkatuotteet tulevat täydentämään Senteran omaa tuote- ja palvelutarjontaa. Sopimus pitää sisällään myös myynti- ja markkinointiyhteistyötä. Kronodocin web-pohjainen informaatiologistiikkatuote mahdollistaa hajautettujen informaatioprosessien hallinnan ja seurannan. Järjestelmä antaa yrityksille työkalun muutosjohtamiseen, operatiivisen toiminnan tehostamiseen ja projektien aikaiseen tiedonhallintaan ja kumppaniyhteistyöhön. Mm. meriteollisuuden laajoissa alihankintaverkostoissa on tarve hallita, jakaa ja tallentaa suuria tietomääriä. Kronodoc-järjestelmällä yhdistetään tieto, tekijät ja prosessit. "Sentera tuo vahvan osaamisen Kronodoc-järjestelmän myyntiin. Senteran asiakkuusmalli ja täydentävät palvelut, kuten integrointi, antavat hyvän pohjan menestyksellisille asiakastoimituksille", sanoo Kronodocin toimitusjohtaja Raimo Jalonen. "Kronodoc täydentää hyvin Senteran tuote- ja palvelutarjontaa. Tehostamme tuotteillamme yrityksien liiketoiminnan kannalta kriittisiä prosesseja, joten tiedon siirtyminen oikealle henkilölle, oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan on yrityksen kannalta tärkeää", sanoo Senteran toimitusjohtaja Markku Toivanen. Yhteydenotot: Outi Peltoniemi, markkinointiviestintäpäällikkö, Kronodoc Oy p. 09 2291 7815, outi.peltoniemi@kronodoc.com Rita Uotila, viestintäjohtaja, Sentera Oyj p. 050 5319 441, rita.uotila@sentera.fi Kronodoc Oy (www.kronodoc.com) on johtava informaatiologistiikan ohjelmistoratkaisujen toimittaja. Ratkaisut mahdollistavat entistä tehokkaammat ja nopeammat projektit globaaleissa, verkottuneissa investointihankkeissa. Kronodocin asiakaskuntaan kuuluu meriteollisuuden, metsäteollisuuden, energia-alan ja julkisen sektorin organisaatioita sekä konsultteja. Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto kalenterivuonna 2003 oli noin 21,3 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteesta: www.sentera.fi JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/28/20040928BIT00060/wkr0001.pdf