• Sentera Oyj/

SENTERA OYJ:N HALLITUKSEN LAUSUNTO SYSOPEN DIGIA OYJ:N ESITTÄMÄSTÄ SENTERA OYJ:N OSAKKEITA JA OPTIO-OIKEUKSIA KOSKEVASTA ARVOPAPERIMARKKINALAIN 6 LUVUN 6 §:N MUKAISESTA LUNASTUSTARJOUKSESTA

SysOpen Digia Oyj (SysOpen Digia) on 31.5.2006 julkistanut, että SysOpen Digian omistusosuus Sentera Oyj:n (Sentera) osakkeista ja osakkeiden tuottamasta äänimäärästä on sanottuna päivänä noussut yli kahdenkolmasosan (2/3) ja että SysOpen Digialle on syntynyt arvopaperimarkkinalain 6 luvun 6 §:n mukainen lunastusvelvollisuus Senteran jäljellä olevista osakkeista ja optio-oikeuksista. Senteran hallitus on arvioinut SysOpen Digian 19.6.2006 tekemän arvopaperimarkkinalain 6 luvun 6 §:n mukaisen lunastustarjouksen Senteran jäljellä olevista osakkeista ja optio-oikeuksista ja päättänyt antaa lausunnon Senteran osakkeenomistajille ja optio-oikeuksien haltijoille SysOpen Digian lunastustarjouksesta. SysOpen Digia on myös pyytänyt Senteran hallitukselta lausuntoa lunastustarjouksesta. Lausunnon antaminen perustuu osakemarkkinoilla vallitsevaan käytäntöön ja Rahoitustarkastuksen standardiin 5.2c (19.10.2004). Lunastustarjouksen mukainen vastike on 3,20 euroa käteisenä jokaisesta Senteran osakkeesta sekä 1,70 euroa käteisenä jokaisesta Senteran optio-oikeudesta 2003A, 1,42 euroa jokaisesta Senteran optio-oikeudesta 2003B, 0,67 euroa jokaisesta Senteran optio-oikeudesta 2003C ja 0,67 euroa jokaisesta Senteran optio-oikeudesta 2003D. Senteran hallitus on saanut taloudelliselta neuvonantajaltaan HSH Gudme Corporate Finance Oy:ltä 19.6.2006 päivätyn kirjallisen lausunnon (fairness opinion), jonka mukaan SysOpen Digian lunastustarjouksessaan osakkeista ja optio-oikeuksista tarjoama hinta on Senteran osakkeenomistajille ja optionhaltijoille taloudellisesta näkökulmasta kohtuullinen. Arvioidessaan lunastustarjousta edellä mainitun lausunnon ja muun saatavilla olevan materiaalin perusteella, Senteran hallitus: 1. on tullut siihen lopputulokseen, että SysOpen Digian tarjoama käteisvastike 3,20 euroa on Senteran osakkeenomistajille taloudellisesta näkökulmasta kohtuullinen ja on päättänyt suositella Senteran osakkeenomistajille tarjouksen hyväksymistä; ja 2. on tullut siihen lopputulokseen, että SysOpen Digian lunastustarjouksessa optio-oikeuksista tarjoamat käteisvastikkeet ovat kohtuullisia Senteran optio-oikeuksien haltijoille ja on päättänyt suositella Senteran optio-oikeuksien haltijoille tarjouksen hyväksymistä. Helsingissä kesäkuun 19. päivänä 2006 SENTERA OYJ Hallitus Lisätietoja antaa: Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Sentera Oyj p. 0400 735 134 juha.sihvonen (at) sentera.fi