SENTERA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1.2004 - 30.6.2004

SENTERA OYJ PÖRSSITIEDOTE 3.8.2004 KLO 11.50 SENTERA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1.2004 - 30.6.2004 - Liikevaihto tammi-kesäkuussa 11 559 tuhatta euroa (11 491 tuhatta euroa 2003) - Liiketulos tammi-kesäkuussa ennen liikearvopoistoja (EBITA) 699 tuhatta euroa(-936 tuhatta euroa 2003) - Liikevaihto huhti-kesäkuussa 5 757 tuhatta euroa (5 583 tuhatta euroa 2003) - Liiketulos huhti-kesäkuussa ennen liikearvopoistoja (EBITA) 382 tuhatta euroa (-753 tuhatta euroa 2003) - yli 20 uutta toimitussopimusta - Sysforte-yhtiöiden luvut on sisällytetty laskelmiin 1.2.2004 alkaen "Viimeisen vuoden aikana olemme onnistuneesti yhdistäneet Iocoren, Solagemin ja Sysforten liiketoiminnot. Samalla olemme jatkuvasti parantaneet tulostamme. Viimeisen puolivuotiskauden aikana olemme myös vahvistaneet asemaamme koko elintarviketeollisuuden arvoketjun tietojärjestelmien toimittajana. Sen lisäksi langattomien ratkaisujen kysyntä on kasvanut kaikilla toimialoilla", sanoo Sentera Oyj:n toimitusjohtaja Markku Toivanen. LIIKEVAIHTO Sentera-konsernin liikevaihto tammi-kesäkuussa oli 11 559 tuhatta euroa (11 491 tuhatta euroa 2003). Kotimaan liikevaihto tammi-kesäkuussa oli 11 559 tuhatta euroa (10 755 tuhatta euroa vuonna 2003), liikevaihto kasvoi 7,5 % edellisen vuoden vastaavasta ajanjaksosta. Kotimaan liikevaihto huhti-kesäkuussa oli 5 757 tuhatta euroa (5 381 tuhatta euroa vuonna 2003), liikevaihto kasvoi 7,0 % edellisen vuoden vastaavasta ajanjaksosta. TULOKSEN JA KULURAKENTEEN KEHITYS Liiketulos ennen liikearvopoistoja (EBITA) oli katsauskaudella 699 tuhatta euroa (-936 tuhatta euroa 2003). EBITA toisella vuosineljänneksellä oli 382 tuhatta euroa (-753 tuhatta euroa 2003). EBITA on kasvanut neljänä peräkkäisenä vuosineljänneksenä. Tulos ennen satunnaisia eriä katsauskaudella oli 560 tuhatta euroa (-1 024 tuhatta euroa 2003). Tulos ennen satunnaisia eriä toisella vuosineljänneksellä oli 304 tuhatta euroa (-785 tuhatta euroa 2003). RAHOITUS JA INVESTOINNIT Yhtiön rahoitusasema on hyvä. Taseen loppusumma oli katsauskauden lopussa 14 833 tuhatta euroa (14 181 tuhatta euroa vuonna 2003). Omavaraisuusaste oli 69,2 % (65,7 % vuonna 2003), ja nettovelat suhteessa omaan pääomaan (gearing) -50,8 % (-71,0 % vuonna 2003). Yhtiön likvidien varojen määrä oli 5 314 tuhatta euroa (3 918 tuhatta euroa vuonna 2003). Senteran käyttöomaisuusinvestoinnit olivat 106 tuhatta euroa (72 tuhatta euroa vuonna 2003). Sysforte-yhtiöiden hankintaan käytettiin 2 058 tuhatta euroa katsauskauden aikana. Helsingissä 3. elokuuta 2004 SENTERA OYJ:N HALLITUS Timo Tiihonen, hallituksen puheenjohtaja Kari Katajamäki Rikhard Lehtola Ilkka Pärssinen Vesa-Pekka Silaskivi Markku Toivanen, toimitusjohtaja Lisätiedot: Markku Toivanen, toimitusjohtaja, puh. 020 754 0000 Petteri Mussalo, talousjohtaja, puh. 020 754 0207 Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto kalenterivuonna 2003 oli noin 21,3 miljoonaa euroa. http://www.sentera.fi JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/03/20040803BIT00080/wkr0001.pdf The full report