Sentera tehostaa KeittiöNetin tavaravirtoja

Sentera Oyj toimittaa KeittiöNetille Sentera Enterprise -toiminnan- ja talousohjausratkaisun seitsemän myymälän vähittäismyynnin ja tukkumyynnin sekä materiaalivirtojen kokonaisvaltaiseen hallintaan. KeittiöNetin toiminta perustuu nopeisiin toimitusaikoihin, laadukkaisiin tuotekokonaisuuksiin ja sujuvaan asiakaspalveluun. Asiakkaat voivat tilata tuotteet joko netistä tai myymälästä. Maksaminen tapahtuu joustavasti myymälässä, noutopalvelun yhteydessä tai pankissa. Tavarat on noudettavissa joko Pitäjänmäen tai Kouvolan noutopisteestä jopa tilausta seuraavana päivänä. Lisäpalveluina KeittiöNet tarjoaa kuljetus- ja asennuspalveluja. KeittiöNetin toimintamalli, joka palvelee niin vähittäis- kuin tukkuasiakkaitakin, vaatii tietojärjestelmiltä joustavuutta, hyvää sisäistä koordinointia ja tietojärjestelmien integrointia. Monikanavainen toimintamalli edellyttää tietojärjestelmiä, jotka ovat aina ajan tasalla. Lisäksi myymäläratkaisun tulee olla helppokäyttöinen, jotta myyjälle jää tilauksen tekemisen lisäksi aikaa palvella asiakasta. ”Valitsimme Senteran toiminnanohjausratkaisun, koska monikantaisessa ympäristössä muun muassa replikointien onnistuminen on oleellista reaaliaikaisen tiedon mahdollistamiseksi. Kun myymme ja toimitamme keittiöitä monesta paikasta päivän toimitusajalla, tiedon pitää kulkea reaaliajassa”, toteaa KeittiöNetin toimitusjohtaja Pekka Kastari. ”KeittiöNetin järjestelmä on ollut toiminnanohjaustuotteemme päänavaus vähittäiskaupan sektorille. Perinteisesti tukku- ja teollisuusympäristöissä toimineeseen toiminnanohjausjärjestelmään lisättiin vähittäiskaupan toiminnallisuutta. Olemme tehneet läheistä yhteistyötä asiakkaan kanssa kehittääksemme järjestelmän, joka tukee KeittiöNetin liiketoimintamallia”, sanoo Sentera Oyj:n toimitusjohtaja Markku Toivanen. Lisätietoja: Rita Uotila, Sentera Oyj, viestintäjohtaja, p. 050-5319 441 KeittiöNet on vuonna 1997 perustettu sisustusalan tukku- ja vähittäiskauppa. Lisätietoja osoitteesta www.keittio.net Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto tilikaudella 2004 oli 22,5 miljoonaa euroa. www.sentera.fi