Sentera tehostaa Tamoren logistiikkaprosesseja

Sentera tehostaa Tamoren logistiikkaprosesseja Sentera toimittaa Tamorelle kokonaisratkaisun toimistotarvikkeiden logistisen tilaus-toimitus-arvoketjun tehostamiseen. Kokonaisratkaisu koostuu Sentera Enterprise -toiminnanohjausjärjestelmästä, Sentera eEngine -verkkokaupasta ja langattomista myynnin ja varaston Sentera @Hand -käsipääteratkaisuista. Järjestelmällä on 70 yhtäaikaista käyttäjää, ja se otetaan tuotantoon vaiheittain vuoden 2004 aikana. Ensi Tamoressa on otettu tuotantoon toiminnanohjausjärjestelmä ja siihen integroitu verkkokauppa, joka on reaaliaikaisesti yhteydessä taustajärjestelmiin. Tamore Eesti Oy:ssä, joka on Tamoren virolainen tytäryhtiö, on käytössä sama järjestelmä. Toisessa vaiheessa myynti- ja varastohenkilökunta varustetaan langattomilla käsipäätteillä, jotka keskustelevat suoraan taustajärjestelmän kanssa. Myyjät saavat tilaukset nopeammin järjestelmään ja varastohenkilökunta voi joustavasti tehdä varastonsiirto- ja saapumistoiminnot. Tamoren logistiikkakeskuksessa lähtee noin 500 tilausta päivittäin. Tuotteissa olevat viivakoodit nopeuttavat tiedonkeruuta ja minimoivat virhemahdollisuudet. Myös alihankintaketju on tarkoitus liittää osaksi järjestelmää, mikä vahvistaa ja tehostaa koko arvoketjua. Tamoren pääasiallinen paperitarvikealihankkija on liitetty jo osaksi järjestelmää, jonka avulle heillä on jatkuvasti reaaliaikainen tieto varasto- ja tilaustilanteesta. "Tavoitteemme on saada yli puolet tilauksista sähköisesti. Nyt olemme päässeet jo yli 20 prosenttiin. Ennen järjestelmien käyttöönottoa sähköisten tilausten osuus oli noin kymmenen prosenttia kaikista tilauksista", sanoo Tamoren toimitusjohtaja Erkki Mattila. "Myyntitilauksen vastaanotto ja toimituksen käynnistyminen on asiakastyytyväisyyden kannalta kriittistä. Tamoren periaate on, että tilauksen pitää lähteä samana päivänä, jona se on vastaanotettu. Nyt koko logistinen prosessi on saatu samaan ketjuun", hän jatkaa. Kokonaistoimitus sisältää: Sentera Enterprise -toiminnan- ja talousohjausjärjestelmä Sentera Enterprise tukkukaupan toiminnanohjaus kattaa CRM-, tarjous-, tilaus-, toimitus-, varasto-, osto-, käteismyynti- ja laskutusmodulit sekä talous ja henkilöstöhallinnon kokonaisuuden. Sentera eEngine -sähköinen asiointikeskus ja kauppapaikka Sentera eEngine mahdollistaa reaaliaikaisen web-käyttöliittymän Enterpriseen. Valmiita ratkaisuja löytyy myynnin, asiakashallinnan, hankinnan, huollon ja Call Centerin toimintoihin. Sentera Sales@Hand -käsipääteratkaisu myyjille Sentera Sales@Hand -ratkaisulla myyjä pystyy kirjaamaan tilauksia viivakoodeja hyödyntäen, tekemään erilaisia kyselyitä toiminnanohjausjärjestelmään, kyselemään asiakas, nimike, saatavuus ja asiakaskohtaisia hintatietoja joko On-Line tai Off-Line -yhteydellä. Tiedot välittyvät toiminnanohjausjärjestelmään gprs tai gsm-yhteydellä. Sentera Warehouse@Hand -käsipääteratkaisu varastotyöntekijöille Sentera Warehouse@Hand -ratkaisulla varastohenkilöstö pystyy tekemään varastotoiminnot On-line tai Off-line wlan -yhteydellä. Järjestelmän avulla voidaan hoitaa mm. tavaroiden saapuminen, keräily, varastosiirrot, inventoinnit, saldo- ja hyllypaikkakyselyt. Yhteydenotot: Erkki Mattila, toimitusjohtaja, Tamore Oy p. 09-82559 211, erkki.mattila@tamore.fi Rita Uotila, viestintäjohtaja, Sentera Oyj p. 050 5319 441, rita.uotila@sentera.fi Tamore Oy on Suomen johtava atk- ja toimistotarvikkeiden toimittaja, jonka palveluksessa on noin 130 henkeä. Kuluvan vuoden liikevaihto tulee olemaan noin 33 miljoonaa euroa. Toimintaa on Suomen lisäksi myös Virossa, jossa yhtiöllä on oma tytäryhtiö. Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto kalenterivuonna 2003 oli noin 21,3 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteesta: www.sentera.fi JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/02/20041102BIT20230/wkr0007.pdf