Sentera toimittaa OP-ryhmälle hankintajärjestelmän

Sentera toimittaa OP-ryhmälle helppokäyttöisen ja nopean Web-pohjaisen hankintajärjestelmän. ASP-ratkaisuna toimitettava hankintajärjestelmä on integroitu tavarantoimittajien ja kuljetusliikkeiden tietojärjestelmiin sekä sisäiseen ostolaskujen käsittelyjärjestelmään. Sentera tarjoaa järjestelmän hallinnan, valvonnan, sovelluskonfiguraation ja ylläpidon OP-ryhmän liiketoimintatarpeiden mukaan toteutettavana palveluna. Hankintajärjestelmän avulla Osuuspankit, OP-Kiinteistökeskukset ja Osuuspankkikeskuksen tytäryhtiöt tekevät ostonsa keskitetysti Intranetin kautta. Hankintajärjestelmä toteutetaan Sentera iSuite-integraatioratkaisulla ja Sentera eEngine -sähköisen liiketoiminnan kokonaisratkaisulla. Järjestelmän piirissä on noin 20 sopimustoimittajaa. Järjestelmä otetaan käyttöön vuoden 2005 aikana, ja sillä tulee olemaan OP-ryhmässä arviolta noin 3000 käyttäjää. "Liittymät toimittajiin, toimitusten seurantaan ja sisäisiin järjestelmiin tehostavat tilausten ja laskujen käsittelyä, koska tilaamiseen käytettävä aika lyhenee ja ostolaskujen ja tilausten tarkistaminen helpottuu”, sanoo Osuuspankkikeskuksen hallintojohtaja Antti Saarelainen. "Senteran ja OPK:n yhteistyö alkoi vuonna 1998, kun OPK otti käyttöön Sentera Enterprise -toiminnanohjausjärjestelmän silloisen hankintajärjestelmän pohjaksi. Nyt uuden hankintajärjestelmän avulla toimittajat liitetään osaksi sähköistä ostoprosessia”, sanoo Senteran myynti- ja markkinointijohtaja Juha Sihvonen. Yhteydenotot: Antti Saarelainen, Osuuspankkikeskus Osk, hallintojohtaja, p. 010 2523655 Rita Uotila, Sentera Oyj, viestintäjohtaja, p. 050-5319 441 Osuuspankkikeskus Osk on OP-ryhmän osaamis- ja palvelukeskus, joka tukee jäsenpankkiensa liiketoimintaa ja tarjoaa niille muita pankkiliiketoiminnan palveluita. OP-ryhmä muodostuu 239 itsenäisestä osuuspankista ja ryhmän lakisääteisestä keskusyhteisöstä Osuuspankkikeskuksesta. Vuoden 2004 päättyessä ryhmän tase oli 38 miljardia euroa ja henkilömäärä 9118. Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto kalenterivuonna 2004 oli noin 22,5 miljoonaa euroa. www.sentera.fi JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions.