Sentera toimittaa Pintokselle toiminnan- ja talousohjausjärjestelmän

Sentera toimittaa rakennusalan raudoitteita ja nauloja valmistavalle Pintos Oy:lle Sentera Enterprise -toiminnanohjaus- ja talousohjausjärjestelmän. Järjestelmällä tulee olemaan 35 yhtäaikaista käyttäjää, ja se otetaan käyttöön vaiheittain. Ensin otetaan käyttöön myyntitoiminnot joulukuun alussa, palkkajärjestelmä alkuvuodesta 2006, ja koko järjestelmä on käytössä helmikuun alussa. Pintoksen asiakkaita ovat mm. suuret kotimaiset rautakauppaketjut. Pintos Oy on merkittävä perusrakennustarvikkeiden toimittaja Suomessa, ja markkinajohtajan asema kotimaassa on ollut myös pohjana menestyksekkäälle vientitoiminnalle Pohjoismaissa sekä muualla Euroopassa. "Valitsimme Senteran, sillä yhtiöllä on kokemusta vastaavan kokoluokan yritysten toiminnanohjaushankkeista ja metalliteollisuuden toimialaosaamista. Luotamme siihen, että Sentera pystyy palvelemaan tarpeitamme myös tulevaisuudessa, sillä saumaton tilaus-toimitusketjun integraatio keskusliikkeiden kanssa syvenee jatkossa entisestään", sanoo Pintos Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Pere. "Sentera Enterprise on nopeasti ja helposti täydennettävissä Senteran langattomilla käsipääteratkaisuilla ja web-ratkaisuilla. Ne tehostavat ja virtaviivaistavat yrityksen toimintoja”, toteaa Sentera Oyj:n toimitusjohtaja Markku Toivanen. Pintos on vuonna 1956 perustettu perheyritys, jonka tuotevalikoimaan kuuluvat raudoitus- ja sideverkot, harjatangot, naulat sekä raudoitustuotteet elementtiteollisuudelle. Pintoksen toiminnan keskeiset periaatteet ovat korkealaatuiset tuotteet ja toiminnan jatkuva kehittäminen. Vuonna 2004 yrityksen liikevaihto oli 37 miljoonaan euroa, ja henkilöstöä oli 120. Lisätietoa: www.pintos.fi Yhteydenotot: Rita Uotila, viestintäjohtaja, Sentera Oyj, p. 050-5319 441 Tuomas Pere, toimitusjohtaja, Pintos Oy, p. 050-5698 669