SENTERA UUSII SILJAN TIETOJÄRJESTELMIÄ .NET-teknologialla

SENTERA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 4.10.2004 KLO 9.10 SENTERA UUSII SILJAN TIETOJÄRJESTELMIÄ .NET-teknologialla Siljan olemassa oleviin tietojärjestelmiin on kolmen vuoden ajan rakennettu lisätoiminnallisuuksia hyödyntämällä vuonna 2000 julkaistua Microsoftin .NET-arkkitehtuuria. Edistyksellinen uuden .NET-teknologian hyödyntäminen on mahdollistanut uusien ja vanhojen järjestelmien kustannustehokkaan yhdistämisen. Uudistetut järjestelmät tukevat entistä paremmin Siljan liiketoimintaprosesseja, kuten web-pohjaista liiketoimintamallia sekä mahdollistavat eri järjestelmien käyttämisen samalla käyttöliittymällä. Siljan toiminnassa olevaan varausjärjestelmään lisättiin useita edistyksellisiä toimintoja, kuten uusi selkeä käyttöliittymä, joka auttaa minimoimaan virheet, ohjaa käyttäjää varaustilanteessa ja tarjoaa ennakoivasti tietoa tarjolla olevista lisäpalveluista. Lisäksi uudistettu järjestelmä tehostaa matkan suunnittelua ja parantaa asiakasprofiilin hallintaa. "Microsoftin ympäristö ja tuotevalikoima muodostavat hyvän alustan integroitujen Internet-maailmaan suunnattujen järjestelmien kehittämiseen. Web service -konsepti on osa tulevien vaativien integrointiratkaisujen toteutusta", Siljan it-johtaja Raimo Vapaavuori perustelee Siljan järjestelmävalintaa. "Olemme tyytyväisiä senteralaisten työpanokseen ja ammattitaitoon. Senterassa tuetaan jatkuvaa kehitystä ja tämä on ollut meille etu, sillä uusiin teknologioihin kuten .NET on kyetty tarttumaan nopeasti ja asiantuntevasti", Raimo Vapaavuori jatkaa. "Sentera ja Silja ovat tehneet tiivistä yhteistyötä uudistaessaan Siljan uusia toimintamalleja ja liiketoiminnallisia tavoitteita tukevia tietojärjestelmiä. Asiakkuuden kehittyessä pystymme yhä kokonaisvaltaisemmin auttamaan tietojärjestelmiin liittyvissä kysymyksissä", toteaa Senteran myynti- ja markkinointijohtaja Juha Sihvonen. Yhteydenotot: Raimo Vapaavuori, tietohallintojohtaja, Silja Oy Ab p. 09-180 41, raimo.vapaavuori@silja.fi Rita Uotila, viestintäjohtaja, Sentera Oyj p. 050-531 9441, rita.uotila@sentera.fi Silja Oy Ab on Itämerellä toimiva matkustaja-alus- ja auto- lauttavarustamo. Vuonna 2002 Silja kuljetti yhteensä 5,0 miljoonaa matkustajaa. Kyseisenä vuonna yrityksen markkinaosuus Suomen ja Ruotsin välisestä matkustajaliikenteestä oli 57 % ja Helsingin ja Tallinnan välisestä liikenteestä 19 %. Rahtiliikenteestä osuudet olivat 37 % ja 11 %. Silja Linen liikevaihto vuonna 2002 oli 500 milj. euroa. Lisätietoja osoitteesta www.silja.fi. Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto kalenterivuonna 2003 oli noin 21,3 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteesta: www.sentera.fi. JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/04/20041004BIT00030/wkr0001.pdf