SENTERALTA TOIMINNANOHJAUSRATKAISU DINO LIFTILLE

Sentera Oyj toimittaa Dino Lift -konsernille Sentera Enterprise -ohjausjärjestelmän tuotannon ja taloushallinnon kokonaisvaltaiseen hallintaan. Konsernin kaikki suomalaiset tytäryhtiöt tullaan yhdistämään saman toiminnanohjausjärjestelmän piiriin ja sillä tulee olemaan noin 30 yhtäaikaista käyttäjää. Dino Lift on voimakkaassa kasvuvaiheessa ja uuden toiminnanohjausjärjestelmän avulla tehostetaan nosto- ja siirtolaitteiden tuotantoa ja myyntiä. Lisäksi järjestelmän on tarkoitus yksinkertaistaa konserniraportointia ja tilinpäätöksen laadintaa. Myös myynti- ja ostoraportointi sekä palkanlaskenta tulevat paranemaan entisestään, mikä nopeuttaa konsernin kuukausittaisia rutiinitöitä. ”Saimme Senteralta tarvitsemamme kokonaisratkaisun, jonka avulla voimme yhdistää kaikki tytäryhtiöt samaan järjestelmään. Toiminnanohjausjärjestelmään löytyy myös monia lisäarvotuotteita kuten web-kauppa ja langattomat ratkaisut, jotka ovat helposti lisättävissä jo tuotannossa olevaan järjestelmään”, toteaa Dino Lift Oy:n hallintojohtaja Erkki Hokkinen. ”Dino Lift -konserni on merkittävä uusi asiakkuus teollisuuden toimialalla. Panostuksemme Sentera Enterprise -toiminnanohjausjärjestelmän toimialakohtaisiin piirteisiin sekä langattomien ratkaisujen ja integraatioratkaisujen tuoma lisäarvo muodostavat toimivan kokonaisratkaisun kehittyvälle teollisuusyritykselle”, sanoo Sentera Oyj:n toimitusjohtaja Markku Toivanen. Dino Lift Oy kehittää ja valmistaa DINO-merkkisiä hinattavia ja itsekulkevia henkilönostimia. Loimaalla sijaitsevan tehtaan tuotannosta noin 70 % menee vientiin. Dino Machine Oy valmistaa ESA- ja VALTRA-kaivureita ja JAMES-etukuormaimia, joita käytetään traktorin lisälaitteina. Dino Machine Oy toimii myös metalliteollisuuden alihankkijana. Dino Lift -konserniin kuuluvat myös Dino Finance Oy sekä Ruotsissa toimiva myyntiyhtiö Dino Lift AB. Konsernin liikevaihto nousee kuluvana vuonna 22 miljoonaan euroon ja sen palveluksessa on 140 henkilöä. Lisätietoja: Rita Uotila, Sentera Oyj, viestintäjohtaja, p. 050-5319 441 Erkki Hokkinen, DINO Lift Oy, hallintojohtaja, p. 02 7625 910 Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto tilikaudella 2004 oli 22,5 miljoonaa euroa. www.sentera.fi