SENTERALTA TOIMINNANOHJAUSTA YLEISELEKTRONIIKALLE

Sentera Oyj toimittaa teknisen tukkukaupan Sentera Enterprise -toiminnanohjausjärjestelmän ja Sentera iSuite -integraatioratkaisun Yleiselektroniikka Oyj:lle. Järjestelmällä tullaan hoitamaan Yleiselektroniikan Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan osto-, myynti-, varasto- ja logistiikkatoiminnot sekä taloushallinto ja henkilöstöhallinto. Toiminnanohjausjärjestelmän ohella Sentera toimittaa integraatiojärjestelmän, joka mahdollistaa sähköiset yhteydet asiakkaisiin, toimittajiin ja sisäisiin järjestelmiin lisäten tiedon reaaliaikaista saatavuutta. Järjestelmä tullaan ottamaan käyttöön kesäkuussa 2005, ja sillä tulee olemaan lähes 100 yhtäaikaista käyttäjää. ”Aloitimme hankkeen tekemällä ensin esimäärittelyn monikansallisen ratkaisutoimittajan kanssa. Päädyimme kuitenkin Senteran ohjelmistoihin, koska perusratkaisu kattoi hyvin tarpeemme ja ohjelmistoja on käytössä monessa vastaavassa teknisen tukkukaupan yrityksessä. Lisäksi ohjelmistoa kehitetään juuri toimialan vaatimusten mukaisesti. Baltian liiketoiminnan tehostaminen ja keskitetyn kieliversioidun järjestelmän hyödyntäminen kaikissa yksiköissämme mahdollistavat läpinäkyvän ja reaaliaikaisen näkymän yritysten välillä”, sanoo Yleiselektroniikan toimitusjohtaja Jussi Aspiala. "Tavoitteenamme on toimia Suomessa ja lähialueilla asiakkaittemme liiketoiminnan tukena. Senteran kaupan arvoketjuun kuuluva teknisen tukkukaupan toiminnanohjausratkaisu yhdessä integraatioratkaisumme kanssa tarjoaa joustavan tavan yhdistää yritysten maa- ja konsernikohtaiset tarpeet”, sanoo Senteran toimitusjohtaja Markku Toivanen. SENTERA OYJ Yhteydenotot: Rita Uotila, viestintäjohtaja, Sentera Oyj, p. 050 5319 441 Jussi Aspiala, toimitusjohtaja, Yleiselektroniikka Oyj, p. 09-452 621 Yleiselektroniikka Oyj on täyden palvelun suomalainen elektroniikka-alan yritys, joka on listattu Helsingin Pörssin I-listalla vuodesta 1988. YEInternational on kolmessakymmenessä vuodessa kehittynyt yhdeksi Suomen merkittävimmistä elektroniikan komponentti- ja työkalutoimittajista. Tänään YE:n toiminnan kehittämisen painopiste on lähialueilla. Konsernin liikevaihdosta jo lähes kolmannes tehdään tytäryrityksissämme Venäjällä ja Baltian maissa ja näissä yhtiöissä työskentelee yli puolet konsernin henkilöstöstä. Yhtiön palveluksessa on 167 henkilöä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2004 oli 23,5 miljoonaa euroa. Sentera Oyj (HEX:SNR) on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto tilikaudella 2004 oli 22,5 miljoonaa euroa. www.sentera.fi