SILJAN VARAUSJÄRJESTELMÄN YLLÄPITO SIIRTYY SENTERALLE

Sentera Oyj ja Silja Oy Ab ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Silja Oy Ab:n nykyisen varausjärjestelmän tekniseen ylläpitämiseen ja kehittämiseen liittyvä liiketoiminta Suomessa siirtyy Sentera Oyj:öön 1.2.2006 alkaen. Palveluliiketoiminnan mukana siirtyy kolme Siljan työntekijää Senteran palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Sopimuksen yhteydessä ei siirry tavaramerkkeihin, rekisteröityihin nimiin, liiketoimintanimiin, yhtiön symboleihin eikä muihin aineettomaan hyödykkeeseen tai tekijänoikeuksiin liittyviä oikeuksia. ”Järjestely mahdollistaa Siljalle keskittymisen omaan liiketoimintaan ja syventää olemassa olevaa asiakkuutta sekä kasvattaa Senteran lauttayhtiöiden toimialaosaamista”, luonnehtii Sentera Oyj:n toimitusjohtaja Markku Toivanen sopimuksen taustoja. ”Sentera on toiminut Siljan tietojärjestelmätoimittajana monen vuoden ajan. Järjestelyn avulla Silja saa jatkossakin lauttayhtiön tietojärjestelmien kehittämisessä tarvittavaa osaamista ja pitkäaikaista tukea Senteralta”, kommentoi johtaja Raimo Vapaavuori Siljalta. SENTERA OYJ Lisätiedot: Markku Toivanen, Sentera Oyj, toimitusjohtaja, p. 0500-500 636 Markku Laak, Silja Oy Ab, tietohallintojohtaja, p. 09 18041 Sentera Oyj (OMX Helsinki:SNR)on Suomessa ja lähialueilla toimiva tietojärjestelmätoimittaja, jonka liiketoiminta perustuu pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, toimialaosaamiseen sekä tuotteistettuihin ratkaisuihin ja palveluihin. Sentera Oyj:n liikevaihto tilikaudella 2005 oli 27 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteesta www.sentera.fi JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions.