Seppälä julistaa kilpailun vaatesuunnittelijoille

Report this content

Seppälä julistaa kilpailun vaatesuunnittelijoille Seppälä julistaa suomalaisille muotisuunnittelijoille avoimen kilpailun, jonka tarkoituksena on herättää henkiin ketjun 80-luvun suosikkimerkki S- Style. "Olemme erittäin tosissamme mutta emme otsa rypyssä," kertoo toimitusjohtaja Heikki Väänänen Seppälästä. "80-luvulla S-Style oli rento vapautusliike muutoin niin totisessa vaateteollisuudessa. Nyt kysymme nykypolven suunnittelijoilta, mitä tuo sama olisi vuonna 2004. Tällaisen kilpailun järjestäminen on Seppälälle liki velvollisuus, sillä meillä suunnittelusta ja ostamisesta huolehtivat suomalaiset muodin ammattilaiset. Muutoin kilpailu ei olisi mahdollista." Kilpailun tavoitteena on luoda suomalaista huippuluokan käyttömuotia tuotantoon ja myyntiin saakka. Tehtävänä kilpailussa on suunnitella asukokonaisuus 18-vuotiaalle nuorelle ensi syksyksi. Kilpailutyöt arvioi ammattilaisten esiraati. Viimeisen sanan töiden paremmuudesta sanovat suomalaiset kuluttajat. Kilpailutöiden viimeinen jättöpäivä on 15.4. Lopullinen voittaja julkistetaan syksyllä Vatevan messuilla 21.8.2004. Lisätietoja: Tiina Kuusisto, Seppälä, 09-825 981, tiina.kuusisto@stockmann.fi Tietoja Seppälästä: Seppälä on Suomen johtava muotiketju ja osa Stockmann-konsernia. Seppälällä on kaikkiaan 144 myymälää Suomessa, Moskovassa, Tallinnassa ja Riikassa. Ketjun myymälöissä asioi vuosittain yli 30 miljoonaa asiakasta. Kilpailun tuomaristo: Muotiin ja tyyleihin erikoistunut toimittaja Jaakko Selin, suunnittelija Hanna Sarén (Finnish Fashion Award -voittaja 2003), MTO vaatesuunnittelija Hammi Mettinen (New Talent CPD 2003), yliopettaja Esa Lukala (Lahden Muotoiluinstituutti), tuotejohtaja Memme Ilmakunnas, tuotejohtaja Anja Rissanen. Tuomariston sihteerinä toimii toimitusjohtaja Heikki Väänänen, Seppälä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00490/wkr0002.pdf