Seppälän vaatesuunnittelukilpailun voittajan valitsee Suomen kansa

Seppälä julkisti järjestyksessään toisen S-Style-kilpailun keväällä 2005 tukeakseen suomalaista vaatesuunnittelua ja luodakseen huippuluokan käyttömuotia tuotantoon ja myyntiin saakka. Tavoitteena oli myös nostaa esiin ajatus vanhan S-Style-merkin takaa. Saman merkin, jolla Seppälä signeerasi muotia 80-luvulla. Silloin kun virallinen muoti oli Suomessa vakavaa, kallista ja harvojen ulottuvilla. Ja sitten oli Seppälä. Se ei ollut vakava eikä kallis ja se oli kaikkien ulottuvilla. Kunnes tuli lama ja toppatakit ysi-ysi-hintaan, muodin hauskuus jäi ihmisten mielissä toissijaiseksi, ja S-Style-logo jäi arkistoon. Tänä vuonna tehtävänä oli suunnitella asukokonaisuus noin 30-vuotiaalle naiselle tai miehelle, käyttöajankohtana syyskuu 2005. Ihmiselle, joka kertoo pukeutumisellaan, ettei hän suhtaudu muotiin tai elämään turhan vakavasti. Kilpailuun saapui 63 työtä, joista tuomaristo Jaakko Selinin johdolla, on nyt valinnut kuusi finalistia. Lopullisen voittajan valitsee Suomen kansa äänestämällä finalisteja Seppälän myymälöissä kautta maan ja Seppälän nettisivuilla www.seppälä.fi 1.-16. elokuuta välisenä aikana. Myös tuomaristo palkitsee oman suosikkinsa. Voittajat julkistetaan Muotimessuilla Helsingissä 19.8. Tuomariston ja järjestäjän avoimia kommentteja: ”Tällä kertaa kilpailuehdotuksia tuli 63 kappaletta, mikä oli pieni pettymys, sillä kilpailu on omaa luokkaansa Suomessa. Ehkä tehtävä oli liian haasteellinen, kun me haemme myös kaupallisesti toteuttamiskelpoisia ehdotuksia tai sitten kohderyhmä, 30-vuotiaat, on vaikeampi kuin nuori kuluttaja. Silti kilpailuun oli suhtauduttu tälläkin kertaa vakavasti ja innostuneesti, kilpailutöiden yleistaso oli viime vuoden luokkaa.” Tuomariston puheenjohtaja Jaakko Selin ”Odotamme innokkaana eroaako vaatetusalan ammattilaisista koostuvan tuomariston ja yleisön näkemys parhaasta asukokonaisuudesta.” Seppälän toimitusjohtaja Heikki Väänänen Lisätietoja: Memme Ilmakunnas, tuotejohtaja, Seppälä Puh. 050 389 0408 Painokelpoiset kuvat kilpailutöistä ovat ladattavissa osoitteessa www.dmp.fi/seppala