Suomalaiset pitävät kaikkia muita kateellisina paitsi itseään.

Suomalaiset pitävät kaikkia muita kateellisina paitsi itseään. Tutkimuslaitos TNS Gallup on tehnyt muotiketju Seppälän toimeksiannosta tutkimuksen suomalaisten kateudesta. Suomalaisten kateus osoittautui vankaksi uskomukseksi - siihen syyllistyvät vastaajien mielestä liki kaikki suomalaiset vastaajaa itseään lukuunottamatta. Lähes kaikki (88 %) olivat sitä mieltä, että kanssaihmiset ovat yleensä kateellisia toisilleen. Sen sijaan vain joka viides tunnusti itse olevansa kateuteen taipuvainen. Yleisin kateuden syy oli vastaajien mielestä raha tai asema (88 %). Joka neljäs vastaajista tunnusti olleensa kateellinen ystävälleen tämän puolisosta. Naisia houkutti eniten ystävättären miehessä tämän luonne (64 %), miehet taas olivat kaverilleen kateellisia tämän puolison ulkonäöstä (50 %) huomattavasti naisia useammin. Seitsemän prosenttia vastaajista oli valmis vaihtamaan oman puolisonsa oitis ystävänsä kumppaniin, jos se olisi mahdollista. Tutkimuksen perusteella suomalaiset pitivät myös omaa puolisoaan hyvänä kateuden aiheena. Naisista jopa 64 % uskoi, että joku hänen ystävättäristä on ollut kateellinen hänelle hänen miehestään. "Tutkimus liittyy myymälöidemme muutokseen. Myymälämme toimivat muotilehden tapaan, nostamme niissä esiin juttuja ja teemoja samalla tavoin kuin aikakauslehdet. Nyt syksyn teemana myymälässä on kateus, tosin hyvin leikkimielisestä ja ennenkaikkea kateutta torjuvasta näkökulmasta." kertoo markkinointijohtaja Tiina Kuusisto Seppälästä. "Tutkimuksessa haastateltiin 501 suomalaista, joten leikkimielisyydestä huolimatta kysymyksessä on hyvin luotettava tutkimustulos." Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=29207 Lisätietoja antaa Seppälä Oy:n markkinointijohtaja Tiina Kuusisto, puh 09-825 981. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00420/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00420/bild.html Pictures