Sergel nopeuttaa tekoälyn kehitystä ja ottaa tärkeitä edistysaskeleita

Report this content

Sergel on ottanut suuria edistysaskeleita tekoälyn ja automatisaation parissa ja tehostanut asiakasviestintää soittobottien avulla. Omien tekoälyasiantuntijoiden avulla Sergel vahvistaa asemaansa alan haastajana ja näkee suuria mahdollisuuksia digitaalisessa kehityksessä ja innovoinnissa.

Sergel on viime kuukausina ottanut merkittäviä edistysaskeleita tekoälyn ja kehityksen aloilla. Yritys kehittää parhaillaan viestienvälityksen ja puhelinsoittojen robotiikkaa ja tekoälyä ja odottaa saavuttavansa pian tuloksia. Tavoitteena on jatkossakin haastaa alaa digitaalisen kehityksen kautta. Omien tekoälyasiantuntijoidensa ansiosta Sergel näkee tulevaisuudessa suuria mahdollisuuksia.

Sisäinen osaaminen tuo vahvuutta
Sergel on vuoden alusta lähtien ottanut merkittäviä edistysaskeleita omien tekoälyasiantuntijoidensa avulla. Sisäisen asiantuntemuksen ansiosta Sergel voi ohjata omaa kehitystään ja vahvistaa asemaansa alan haastajana. Riippumattomuus ja oma asiantuntemus ovat suuri etu ja osoitus yrityksen vahvuudesta ja kunnianhimosta.

Soittobotti lisää laskujen maksua Suomessa ja Tanskassa
Yksi konkreettinen tulos tekoälyn parissa tehdystä työstä ovat soittorobotit eli soittobotit. Soittobotit ovat tehostaneet asiakasviestintää ja osoittautuneet arvokkaaksi työkaluksi asiakaskokemuksen ja toiminnan tehokkuuden parantamisessa.

”Robottipuheluiden käyttöönotto on osoittautunut erittäin kustannustehokkaaksi ratkaisuksi erityisesti pienten velkojen perinnässä, jossa tulokset ovat olleet erinomaisia. Menetelmä säästää aikaa ihmissoittajiin verrattuna ja mahdollistaa yli 3 600 puhelua tunnissa. Loppuasiakkaat voivat vastaanottaa puheluita milloin ja missä tahansa ja ottaa meihin yhteyttä, jos he eivät pysty vastaamaan ensimmäiseen puheluumme. Robottipuhelut ovat myös tehokas tapa viestiä muista asioista, kuten häiriötilanteista, tai soittaa tiedotuspuheluita useille loppuasiakkaille samalla kertaa. Robottipuhelut mahdollistavat nopean kampanjoiden rakentamisen ja ad-hoc-kampanjapuheluiden toteutuksen hetkessä. Olemme myös huomanneet, että yhä useampi maksaa laskunsa puhelun jälkeen”, kertoo Suomen Team Leader Aleksi Pussinen.

Sergel testaa soittobotteja parhaillaan myös Ruotsissa ja Norjassa, missä ne otetaan pian käyttöön. Alustavista kokeiluista on saatu myönteisiä tuloksia.

Tekoäly on tullut jäädäkseen
”Otamme nyt tärkeän askeleen ja koulutamme työntekijöitämme tekoälyn saloihin, sillä tekoäly on tullut jäädäkseen. Varmistaaksemme jatkuvan kehityksen ja ajantasaisen osaamisen tarjoamme koulutusta, joka antaa työntekijöillemme kaikki olennaiset perustiedot uusien tekoälytyökalujen ja -teknologioiden käyttöön”, sanoo tekoälyhankkeesta vastaava liiketoiminnan kehitysjohtaja Pamela Clark.

Entistä parempaa asiakaspalvelua tekoälyn avulla
Sergelin näkemyksen mukaan tekoäly parantaa tulevaisuudessa sekä perintää että asiakasviestintää. Analysoimalla asiakaskäyttäytymistä ja demografiatietoja tekoälypohjaisella pisteytyksellä ja älykkyydellä viestintää voidaan mukauttaa asiakkaan elämäntilanteen ja mieltymysten mukaan. Tämä eriytetty lähestymistapa tarkoittaa, että Sergel pystyy vastaamaan asiakkaidensa tarpeisiin entistä henkilökohtaisemmalla ja tehokkaammalla tavalla.

Tekoälyn menestyksekäs hyödyntäminen ja tulevaisuuden visio
Oman tekoälyosaamisen ansiosta Sergel näkee uusien ratkaisujen kehittämisessä suuria mahdollisuuksia. Asiantuntemus ja tietämys tekoälystä antaa yritykselle ainutlaatuisen aseman johtaa alan kehitystä. Sergel keskittyy edelleen selvittämään, miten tekoälyä voidaan hyödyntää viestinnän ja tietojen käsittelyn parantamiseen, ja miten tekoäly voi lisätä kannattavuutta ja tehokkuutta ja tuoda lisäarvoa koko yritykselle.

Tekoäly on jatkossakin osa Sergelin päivittäistä arkea ja strategiaa. Yritys on sitoutunut jatkamaan innovaatioiden ja kehityksen edistämistä ja odottaa innolla pääsevänsä kertomaan lisää onnistumisista ja oivalluksista.

Kontakti

Christian Hagegård
Nordic Head of Marketing
christian.hagegard@sergel.com
+46 76 141 21 05

Sergel on yksi Suomen johtavista saatavienhallinta-alan tarjoajista. Sen liiketoiminta-alueita ovat laskunvälitys-, myyntireskontra- ja perintäpalvelut. Ammattitaitomme ja sitoutumisemme kautta tavoitteenamme on pitää yllä markkinoiden tyytyväisimpiä asiakassuhteita, We Care –tunnuslauseemme mukaisesti.

Avainsanat: