Setec karsii kustannuksiaan ja aloittaa yt-neuvottelut

Setec karsii kustannuksiaan ja aloittaa yt-neuvottelut Älykorttiyhtiö Setec Oy:n liiketoiminnan painopiste on siirtynyt yhä voimakkaammin korttituotteisiin ja turvapainoliiketoiminnan osuus on pienentynyt merkittävästi. Alkuvuonna Setecin korttituotteiden liikevaihto ei ole kuitenkaan kasvanut suunnitelmien mukaisesti, eikä loppuvuodellekaan ole odotettavissa merkittävää liikevaihdon kasvua. Setec aloittaa tuotannollisista ja taloudellisista syistä henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut 5.6.2002. Tavoitteena on pienentää konsernin kiinteitä kustannuksia noin 10 prosentilla. Säästötoimenpiteillä on tarkoitus saada aikaan pysyvä kustannusten pienennys Setecin pitkän ajan tavoitteita merkittävästi vaarantamatta. Toteutuessaan sopeuttamistoimet voivat johtaa noin 30 henkilön vähennykseen. Toimitusjohtaja Jyrki Lignellin mukaan älykorttitoimialan kasvu on lykkääntynyt, mutta kasvuodotuksille on edelleen hyvä peruste. "Reagoimalla tilanteeseen ajoissa varmistamme, että olemme myös taloudellisesti kilpailukykyisiä kasvun taas alkaessa", Lignell toteaa. Tilikauden 2001 lopussa Setec-konsernin palveluksessa oli 466 henkilöä. Konsernin liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa (51,8 Me). Lisätietoja: Setec Oy, toimitusjohtaja Jyrki Lignell puh. (09) 8941 4303 www.setec.com Setec Oy on korkean turvatason älykorttien kehittäjä ja valmistaja. Setecin tuotteet, kuten sirulliset maksukortit, GSM SIM -kortit ja sähköiset henkilökortit, mahdollistavat henkilön varman tunnistamisen sähköisessä asioinnissa ja kaupankäynnissä. Setecin suurimpia asiakkaita ovat pankit, teleoperaattorit, viranomaiset ja suuryritykset. Setecin toimipaikat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa, Singaporessa ja Thaimaassa. Konsernissa työskenteli vuoden 2001 lopussa 466 henkilöä ja liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa. Keskeiset markkina- alueet ovat Pohjoismaat, Eurooppa ja Aasia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/28/20020528BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/28/20020528BIT00700/wkr0002.pdf