Setec tuo markkinoille nopean älykorttipohjaisen tietoturvaratkaisun

Setec tuo markkinoille nopean älykorttipohjaisen tietoturvaratkaisun Älykorttiyhtiö Setec tuo markkinoille uuden, nopeasti käyttöön otettavan älykorttiratkaisun organisaatioiden tietoturvaan. Setec Instant(TM) EID -ratkaisu perustuu monitoiminnalliseen älykorttiin, jonka avulla on mahdollista mm. kirjautua turvallisesti työasemaan, salata sähköpostiviestejä sekä tehdä sähköisiä allekirjoituksia. Tietoturvan kannalta kriittiset salaiset avaimet on tallennettu kortin muistiin, eikä tietokoneelle, mikä tekee ratkaisusta turvallisemman ja joustavamman kuin puhtaasti ohjelmistopohjaiset tietoturvaratkaisut. Korttia voidaan käyttää myös fyysisenä kulkukorttina. Monet organisaatiot käyttävät nykyään ohjelmistopohjaisia sertifikaatteja turvatakseen kriittisiä tietojaan tietoverkoissa. Näiden ratkaisujen suurin ongelma on se, että sertifikaattien luotettavuuden kannalta kriittiset, käyttäjäkohtaiset salaiset avaimet on tallennettu turvattomasti tietokoneen muistiin, ja lisäksi monessa tapauksessa sertifikaatit eivät ole liikuteltavissa käyttäjän mukana. Setecin Instant(TM) EID -korttiratkaisu on ratkaisee tämän ongelman. Johtaja Tommi Nordberg Setecistä odottaa tuotteelle voimakasta kysyntää, ensimmäiset toimitukset on jo tehty Ruotsin suurimmalle pankkien maksujen välittäjälle Bankgirocentralen BGC AB:lle. "Setec Instant(TM) EID on aidosti ensimmäinen geneerinen tuote, joka on yhteensopiva kansainvälisten älykorttistandardien kanssa ja siksi helppo käyttää erilaisissa ympäristöissä. Se on myös yhteensopiva yleisimpien varmennepalveluja tarjoavien yritysten tuotteiden kanssa. Organisaatio, joka tänään käyttää ohjelmistopohjaisia sertifikaatteja tietoturvassaan, voi Instant EID:n avulla hyvin nopeasti ja joustavasti siirtyä turvallisempaan älykorttipohjaiseen ratkaisuun", Nordberg kertoo. Setec Instant(TM) EID on valmiiksi paketoitu PKI-ratkaisu, joka on täysin hallinnoitavissa käyttäjäorganisaation sisällä. Kortin yksilöinti loppukäyttäjälle voidaan suorittaa organisaation omassa rekisteröintipisteessä, jollaisena voi toimia vaikkapa yksittäinen työasema. Sertifikaatit voidaan ladata Internetin tai organisaation intranetin kautta normaalin verkkoselaimen avulla, mikä tekee ratkaisun erittäin nopeaksi ja helpoksi loppukäyttäjälle. Instant EID-ratkaisu voidaan lisäksi kytkeä organisaation muihin toimintoihin, kuten fyysiseen kulunvalvontaan esimerkiksi etätunnisteen tai magneettiraidan avulla. Lisätietoja: Setec, johtaja Tommi Nordberg Puh. (09) 89411, matkapuhelin 0400 453 420 Tuotetietoa saatavilla osoitteessa www.setec.com/instant www.setec.com Setec Oy on korkean turvatason älykorttien kehittäjä ja valmistaja. Setecin tuotteet, kuten sirulliset maksukortit, GSM SIM -kortit ja sähköiset henkilökortit, mahdollistavat henkilön varman tunnistamisen sähköisessä asioinnissa ja kaupankäynnissä. Setecin suurimpia asiakkaita ovat pankit, teleoperaattorit sekä ID-dokumentteja myöntävät viranomaiset. Setecin toimipaikat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa, Singaporessa ja Thaimaassa. Konsernissa työskenteli vuoden 2001 lopussa 466 henkilöä ja liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa. Keskeiset markkina-alueet ovat Pohjoismaat, Eurooppa ja Aasia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00050/wkr0002.pdf