Setec voitti EMV-tarjouskilpailun Puolassa

Report this content

Setec voitti EMV-tarjouskilpailun Puolassa Älykorttiyhtiö Setec on voittanut kansainvälisen tarjouskilpailun EMV- sirukorttien toimittamisesta puolalaiselle BRE Pankille. Setec toimittaa vuoden 2003 alusta lähtien BRE:lle kaikkiaan 20 000 EMV-pankkikorttia. BRE on Puolan johtava yrityspankki ja elektronisten pankkipalvelujen tarjoaja. Kaupan myötä Setec pääsee hyviin asemiin Puolan pankkien EMV- projekteissa. Puola on siirtymässä magneettiraitakorteista sirukortteihin kansainvälisen siirtymäaikataulun mukaisesti. Puolassa maksukortteja on liikkeellä 15 miljoonaa, mikä vastaa noin 50 % koko itäisen Euroopan pankkikorttivolyymista. Puolassa maksukorttimäärä on kasvanut viime vuosina nopeimmin koko Euroopassa: 1 200 % vuosina 1997 - 2001. Valtaosa korteista on elektronisia Visa Electron tai Maestro -kortteja. BRE Pankki aloittaa sirullisten EMV-korttiensa lanseerauksen tärkeimmästä asiakasryhmästään, yritysasiakkaista. Asiakasryhmän tarpeita varten kortteihin sisällytetään myös PKI-toiminnallisuus, jonka avulla on mahdollista tehdä mm. sähköisiä allekirjoituksia ja tunnistautua turvallisesti verkossa. Setec Central Eastern Europen aluepäällikkö Tomasz Sekutowicz uskoo, että tämä projekti vauhdittaa osaltaan Puolan pankkien EMV-siirtymää. "Puolassa pankit ovat juuri valmistelemassa EMV-siirtymäsuunnitelmiaan, ja vuodesta 2003 tulee tärkeä lähtölaukaus konkreettisille projekteille. Tämä BRE Pankin kauppa vahvistaa luonnollisesti myös Setecin asemaa yhtenä vahvimmista kumppaneista Puolan pankeille", Sekutowicz toteaa. Lisätietoja: Tomasz Sekutowicz, Area Manager, Setec Central Eastern Europe Puhelin +48 22 528 9217, matkapuhelin +48 6031 96631 www.setec.com Setec on korkean turvatason älykorttien kehittäjä ja valmistaja. Setecin tuotteet, kuten sirulliset maksukortit, GSM SIM -kortit ja sähköiset henkilökortit, mahdollistavat henkilön varman tunnistamisen sähköisessä asioinnissa ja kaupankäynnissä. Setecin suurimpia asiakkaita ovat pankit, teleoperaattorit sekä ID-dokumentteja myöntävät viranomaiset. Setecin toimipaikat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa, Singaporessa ja Thaimaassa. Konsernissa työskenteli vuoden 2001 lopussa 466 henkilöä ja liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa. Keskeiset markkina-alueet ovat Pohjoismaat, Eurooppa ja Aasia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00010/wkr0002.pdf