• SETEC/

Setec voitti kansanvälisen tarjouskilpailun MasterCardien ja Eurocardien tuotannosta & yksilöinnistä Tanskassa Älykorttiyhtiö Setecin tanskalainen osakkuusyhtiö Setec Danmark A/S on voittanut kansainvälisen tarjouskilpailun MasterCard ja Eurocard - tuotteiden yksilöinnistä ja tuotannosta Tanskassa. Ensi vaiheessa kauppa kattaa vähintään 120 000 pankki- ja luottokortin toimittamisen PBS:lle (Danish Payment Systemsille) vuonna 2003. PBS on tanskalaisten pankkien omistama ja johtava maksujärjestelmien tarjoaja maassaan. PBS on päättänyt ulkoistaa Eurocard ja MasterCard -tuotteiden yksilöinnin Setec Danmark A/S:lle. Setec Danmarkin toimitusjohtaja Poul Kjærbøllin mukaan kauppa on tärkeä saavutus yhtiölle pankkisektorilla. Setecillä on MasterCardin sertifioimat yksilöintijärjestelmät Suomessa ja Tanskassa, mikä tekee konsernista erittäin kilpailukykyisen pohjoismaisten asiakkaiden palvelemisessa. Korttien yksilöinnissä käyttäjän henkilötiedot tai kortin liikkeellelaskijan tarvitsemat tiedot liitetään sähköisesti älykortille. "Tavoitteenamme on vahvistaa asemaamme entisestään pohjoismaisilla kotimarkkinoillamme. Setec Danmark toimittaa jo tällä hetkellä 50 % Tanskan pankki- ja luottokorteista. Tämä kauppa on todella tärkeä, koska odotamme, että kansainväliset luottokorttiyhtiöt siirtyvät ensimmäisten joukossa uuteen korttiteknologiaan. On luonnollista, että pankit etsivät luotettavia partnereita ulkoistaessaan osaa toiminnastaan ja olemme erittäin ylpeitä siitä, että meidät on tunnustettu yhdeksi noista tärkeistä yhteistyötahoista", Kjærbøll sanoo. Tanskalainen PBS on erikoistunut sähköisen maksamisen prosesseihin. Yritys kehittää ja toimittaa perinteisiä ja internetissä käytettäviä maksujärjestelmiä ja palkkalistaratkaisuja. PBS:llä on laaja kokemus sähköisen maksamisen prosessiin liittyvien infrastruktuurien ja verkkojen kehittämisessä ja johtamisessa. PBS:n tuotteita ovat maksukortit kuten Dankort, Danmønt, Eurocard ja BetalingsService (suoraveloitus) sekä palkkalistatuotteet kuten MultiLøn ja DataLøn. Lisätietoja: Poul Kjærbøll, toimitusjohtaja, Setec Danmark A/S Puh. +45 4482 7400 www.setec.com Setec Oy on korkean turvatason älykorttien kehittäjä ja valmistaja. Setecin tuotteet, kuten sirulliset maksukortit, GSM SIM -kortit ja sähköiset henkilökortit, mahdollistavat henkilön varman tunnistamisen sähköisessä asioinnissa ja kaupankäynnissä. Setecin suurimpia asiakkaita ovat pankit, teleoperaattorit sekä ID-dokumentteja myöntävät viranomaiset. Setecin toimipaikat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa, Singaporessa ja Thaimaassa. Konsernissa työskenteli vuoden 2001 lopussa 466 henkilöä ja liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa. Keskeiset markkina-alueet ovat Pohjoismaat, Eurooppa ja Aasia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT01380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT01380/wkr0002.pdf