Setec voitti tarjouskilpailun Luxemburgin 100 Euro seteleistä

PatrikPatrikSetec voitti tarjouskilpailun Luxemburgin 100 E seteleistä Älykortti- ja turvapainoyhtiö Setec on voittanut Luxemburgin keskuspankin tarjouskilpailun 100 E setelien painamisesta. Setec toimittaa Luxemburgiin tänä vuonna kaikkiaan 30 miljoonaa 100 euron seteliä ja toimitukset alkavat jo tänä keväänä. Useat sertifioidut turvapainot osallistuivat tarjouskilpailuun. Setecin viranomais- ja turvapainoliiketoiminnasta vastaavan johtajan Tommi Nordbergin mukaan tilaus vahvistaa merkittävästi Setecin turvapainon tilauskantaa kuluvalle vuodelle. "Toimitusaika ja hintakilpailukyky ratkaisivat tarjouskilpailun. Kauppa tukee Setecin pitkän aikavälin strategiaa: turvapainon päätuote on euro, mutta merkittäviä investointeja eurotuotantoon ei ole suunnitteilla. Kauppa on kuitenkin Setecin ensimmäinen eurojen vientisopimus", Nordberg toteaa. Kaikkiaan Setec on valmistanut 250 miljoonaa euroseteliä eurojen lanseeraukseen vuosina 2000-2001. Koko Euroopassa on valmistettu 14 miljardia seteliä eurojen liikkeellelaskuun, ja kukin maa on painanut euronsa pääsääntöisesti paikallisesti. Jatkossa Euroopan keskuspankki valtuuttaa kunkin euromaan keskuspankin painattamaan tietyn valöörin seteleitä useammalle euromaalle. Tyypillisesti noin puolet kierrossa olevista seteleistä uusitaan vuosittain. Euroalueella on kaikkiaan 15 sertifioitua turvapainoa, joista yksi on Setec. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Magnus Segercrantz, Setec Oy Puh. (09) 89 411, GSM 050 583 9301 www.setec.com Setec Oy on korkean turvatason turvapainotuotteiden älykorttien kehittäjä ja valmistaja. Setecin tuotteet, kuten sirulliset maksukortit, GSM SIM -kortit ja sähköiset henkilökortit, mahdollistavat henkilön varman tunnistamisen sähköisessä asioinnissa ja kaupankäynnissä. Setecin suurimpia asiakkaita ovat pankit ja muut rahoituslaitokset, teleoperaattorit sekä ID-dokumentteja myöntävät viranomaiset. Yhtiön toimipaikat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa, Singaporessa ja Thaimaassa. Konsernissa työskenteli vuoden 2001 lopussa 466 henkilöä ja liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa. Keskeiset markkina- alueet ovat Pohjoismaat, muu Eurooppa ja Aasia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/28/20020328BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/28/20020328BIT00140/wkr0002.pdf