Setecille miljoonan SIM-kortin kauppa Thaimaassa

Setecille miljoonan SIM-kortin kauppa Thaimaassa Älykorttiyhtiö Setec Oy on saanut tänä keväänä suuren SIM- korttitilauksen thaimaalaiselta GSM-operaattorilta DTAC Total Access Communication Plc:ltä. Tilaus käsittää kaikkiaan miljoonan 16 K eSIM(TM) -kortin toimitukset kuluvan vuoden syksyyn mennessä. Noin puolet korteista on jo toimitettu. Kyseessä on eräs suurimmista yksittäisistä SIM-kaupoista Kaakkois-Aasian alueella. Kauppa vahvistaa edelleen Setecin asemaa korttitoimittajana Thaimaassa ja Kaakkois-Aasiassa. DTAC on Thaimaan toiseksi suurin GSM-operaattori ja merkittävä asiakas Setecille jo usean vuoden takaa. Kasvavana SIM-markkinana Thaimaa on Setecille tärkeä painopistealue. Maan SIM-korttivolyymi on tällä hetkellä noin 11 miljoonaa korttia ja määrän ennustetaan lähes kaksinkertaistuvan vuoden 2003 loppuun mennessä. Thaimaassa erityisesti etukäteen maksetut prepaid-SIM-kortit ja tekstiviestit ovat suosittuja. Tekstiviestien määrän odotetaan lähtevän voimakkaaseen kasvuun, kun nykyistä useampiin päätelaitteisiin saadaan thainkieliset aakkoset. Setecin Telecom & Media -liiketoimintayksikön johtaja Pekka Santasen mukaan paikallinen läsnäolo on välttämätöntä Kaakkois-Aasian markkinoilla. "Monet uudet langattomat palvelut edellyttävät sellaisia SIM-pohjaisia ratkaisuja, joita olisi hankalaa toteuttaa Setecin päätoimipisteestä Suomesta käsin. Bangkokin toimistomme yli 20 hengen tekninen tuotekehitysyksikkö kykenee räätälöimään SIM-kortin toiminnallisuutta vastaamaan paikallisten asiakkaiden tarpeita. Paikallisena sovelluksena on mm. toteutettu thai-aakkoset Setecin SIM-kortille", Santanen toteaa. Ms Panjarat Manomaivibul DTAC:in SIM-korttidivisioonasta kertoo, että DTAC:lla on tarkka ostoprosessi SIM-korttivalmistajille, joilta edellytetään mm. laatua, toimitus- ja hintakilpailukykyä, joustavia maksuehtoja ja paikallista läsnäoloa. "Setec täyttää täysin vaatimuksemme hyvästä tavasta palvella voimakkaasti kasvavia mobiilimarkkinoita. Siksi voimme luottaa Seteciin yhtenä tärkeimmistä SIM-korttitoimittajistamme", Manomaivibul toteaa. Setecin tavoitteena on saavuttaa vahva markkina-asema korttitoimittajana Kaakkois-Aasian maissa ja Kiinassa. Toimitukset Kiinaan käynnistyivät vuonna 2001, ja lisäksi Setec on jo aiemmin solminut merkittäviä kauppoja Singaporessa, Malesiassa ja Hong Kongissa. Setec on toiminut Kauko-Idässä vuodesta 1994. Lisätietoja: Setec Oy, johtaja Pekka Santanen, Telecom & Media Puh. (09) 89 411, GSM 040 722 6366 www.setec.com Setec Oy on korkean turvatason älykorttien kehittäjä ja valmistaja. Setecin tuotteet, kuten sirulliset maksukortit, GSM SIM -kortit ja sähköiset henkilökortit, mahdollistavat henkilön varman tunnistamisen sähköisessä asioinnissa ja kaupankäynnissä. Setecin suurimpia asiakkaita ovat pankit ja muut rahoituslaitokset, teleoperaattorit sekä ID- dokumentteja myöntävät viranomaiset. Setecin toimipaikat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa, Singaporessa ja Thaimaassa. Konsernissa työskenteli vuoden 2001 lopussa 466 henkilöä ja liikevaihto oli 69,8 miljoonaa euroa. Keskeiset markkina-alueet ovat Pohjoismaat, Eurooppa ja Aasia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00160/wkr0002.pdf