Serpent on Sexpon mieleen

Sexpo säätiön ystävänpäivänpalkinto Stefan Lindforsille

Sexpo säätiö valitsi muotoilija Stefan Lindforsin vuoden 2005 Valentinoksi. Toiminnanjohtaja, seksologi Jukka Virtasen mukaan valinta oli jälleen kerran vaikea. ”Seksuaaliterveyteen liittyvät asiat ovat julkisuudessa esillä hirvittävän vähän ja silloinkin puhutaan mieluummin asian vierestä kuin asiasta. Sexpo kokee, että Stefan Lindfors on Serpent-vibraattorillaan tuonut keskusteluun avoimuutta ja iloisuutta – sekä tietysti tyylikkyyttä”, Virtanen sanoo. Erotiikkaliike Sin City antoi muotoilija Stefan Lindforsille toimeksiannoksi kokonaan uudenlaisen vibraattorin luomisen. Lindfors otti haasteen vastaan ja lähti kyseenalaistamaan hieromasauvan vakiintuneen ulkoasun. Lopputulos on linjakas design-esine, mielihyvätuote, joka miellyttää myös silmää. ”Serpentin ideana on käärme ja myös lopputuote on kokonaisuudessaan käärme”, kertoo tekijä itse työn poikkeuksellisesta muotokielestä. ”Serpent ei assosioidu perinteiseen hieromasauvaan eikä se näin ollen herätä kielteisiä mielikuvia.” Sexpon ystävänpäivän tiedotustilaisuus on samalla lähtölaukaus Hoidon tarpeessa? -tiedotustilaisuuksien sarjalle. Tilaisuuksia on kaikkiaan kuusi ja ne ovat osa eurooppalaista ESDA 2005 -kampanjaa. Sexpo on ainoana alan suomalaisjärjestönä liittynyt potilaskattojärjestöön ESDAan (European Sexual Dysfunction Alliance). Toiminnanjohtaja Virtanen näkee luentosarjan oivallisena mahdollisuutena nostaa toimittajien ja suuren yleisön tietoisuutta seksuaaliterveyteen liittyvistä asioista. Lisätietoja: Sexpo säätiö Toiminnanjohtaja Jukka Virtanen (09) 6866 4541 GSM 050 552 7277 ____________________________________________________________ Sexpo säätiö edistää suomalaisten seksuaalista hyvinvointia koulutuksen, seksuaalineuvonnan ja -terapian keinoin. Vuodesta 1989 lähtien Sexpo on palkinnut ystävänpäivänä henkilöitä tai tahoja, jotka ovat toiminnallaan edesauttaneet positiivista asennoitumista seksuaalisuuteen ja erotiikkaan. Ensimmäinen palkinto myönnettiin Sexpon perustajajäsenelle Tarja Haloselle, joka palkittiin lakialoitteista ja työstä seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolesta. Palkinnon on myöntänyt vuosina 1989-1996 Seksuaalipoliittinen yhdistys Sexpo ry ja vuodesta 1997 alkaen Sexpo säätiö.