• Shire/

BRAVE Awards -ohjelmassa nimetään arjen sankareita – palkattomia hoitajia

Report this content

Tukholma – 12. kesäkuuta 2013 – BRAVE Awards -ohjelmassa voi tuoda esille ja nimetä arjen todellisia sankareita: palkattomia hoitajia, jotka tekevät merkityksellistä, antaumuksellista ja epäitsekästä työtä.

Suomalaisetkin voivat osallistua nyt ensimmäistä kertaa.

- Meille on suuri kunnia voida lisätä tietoisuutta siitä, miten tärkeää roolia omaishoito näyttelee yhteiskunnassa ja kohdistaa huomio henkilöihin, jotka tekevät väsymättä työtä, jotta heidän läheisensä saisivat mahdollisimman hyvän elämänlaadun. Heidän hoitonsa osoittaa suurta hoivaa ja antaumuksellisuutta, sanoo Mary Di Marzio, Shiren Danderydissä sijaitsevan Pohjoismaiden konttorin toimitusjohtaja.

Monikansallisen Shire-biolääkeyrityksen kehittämä BRAVE Awards on kansainvälinen palkinto-ohjelma, joka huomioi kouluttamattomien hoitajien tekemän tärkeän työn. Palkinnot jaetaan kolmatta kertaa ja tänä vuonna myös Pohjoismaat osallistuvat ohjelmaan.

- Vaikka Pohjoismaissa ei ollakaan kovin tottuneita tämänkaltaisiin kunnianosoituksiin, toivon, että ohjelma otetaan myönteisesti vastaan ja että saamme monta ehdokasta Pohjoismaista, sanoo Mary Di Marzio.

Jopa 20 nimettyä henkilöä tulee saamaan BRAVE Awards -palkinnon ja palkintosumman, joka on 10 000 dollaria (tai vastaava summa paikallisella valuutalla).

Nimeäminen on helppoa ja se voidaan tehdä sivustolla www.ShireBRAVEAwards.com olevalla lomakkeella 3. kesäkuuta saakka. Voittajat julkaistaan marraskuussa 2013 ja heidät valitsee Shire ja alueen ulkoisista asiantuntijoista koostuva tuomaristo.

Hoitajan määritelmä on henkilö, joka hoitaa toista henkilöä vapaaehtoisesti ja säännöllisesti. Hoitaja voi olla sukulainen, naapuri tai ystävä, joka antaa aikaa tai tukea ja osoittaa myötätuntoa jollekin, joka ei selviydy arjesta omin avuin. Hoitaja ei saa olla ammattihenkilö tai ottaa vastaan muodollista korvausta avustaan, mutta sairaanhoitohenkilöstö saa ehdottaa kouluttamattomia hoitajia ehdokkaiksi. Ohjelmaan osallistuu 19 maata: Australia, Belgia, Brasilia, Tanska, Suomi, Ranska, Irlanti, Italia, Kanada, Luxemburg, Alankomaat, Norja, Portugali, Espanja, Sveitsi, Iso-Britannia, Ruotsi, Saksa ja Yhdysvallat.

Hoitomuodon osalta ei ole erityisvaatimuksia, ei myöskään sairauden tai hoitoalueen osalta. Hoitajan ei tarvitse käyttää Shiren hoitoja tai lääkkeitä.

Lisätietoa esimerkiksi ehdoista, oikeudellisista seikoista ja salassapidosta on osoitteessa www.ShireBRAVEAwards.com.

Kysymykset: Mary Di Marzio, Shiren Pohjoismaiden konttorin toimitusjohtaja. Puhelin: 00 46 (0)8-544 964 00

Tietoa Shirestä:
Shire työskentelee seuraavilla hoitoaloilla:

• Käyttäytymiseen liittyvät ja ruoansulatuskanavan sairaudet
  • Harvinaiset sairaudet
  • Regeneratiivinen lääketiede
  • Sisätaudit

Shiren tavoitteena on olla johtava yritys tulevaisuuden sairaanhoidossa ja luoda arvoa potilaille, lääkäreille ja päättäjille.

www.shire.com