Sifo Group ostaa suomalaisyrityksen

LEHDISTÖTIEDOTE Sifo Group, noteerattu Tukholman arvopaperipörssin O-listalla Sollentuna, 16.2 1999 Sifo Group ostaa suomalaisyrityksen Sifo Group AB on allekirjoittanut sopimuksen Pressfax Oy:n ostamisesta. Pressfax on faksijakelun ja mediadatan johtava yritys Suomessa. Pressfax toimii Helsingissä. Yrityksessä on nykyään kolme työntekijää, ja sen liikevaihto oli vuonna 1998 1,4 miljoonaa markkaa. Pressfax myy lähinnä faksilla tapahtuvia jakelupalveluja sekä ylläpitää tietokantaa Suomen tiedotusvälineistä. Pressfax tullaan yhdistämään Sifo Groupin Observer Media Intelligence -jaoston BIT Börslistans Informationstjänstin kanssa. BIT on alansa suurin yritys Ruotsissa, ja se välittää lähinnä pörssinoteerattujen yritysten toimeksiannosta tiedotusvälineille ja osakemarkkinoille taloustietoa, esimerkiksi lehdistötiedotteita, vuosikertomuksia ja osavuosikatsauksia. "Pressfax on BIT:n ensimmäinen kansainvälinen osto, ja se on meille tärkeä täydennys yhä kansainvälistyvämmillä tietomarkkinoilla", sanoo Hans Strand, Observer Media Intelligence yksykön johtaja. Tietoa Sifo Groupista Sifo Group on noteerattu Tukholman arvopaperipörssin O-listalla, ja se koostuu kolmesta jaostosta: Observer Media Intelligence, joka hoitaa media- ja ympäristöseurantaa, Sifo Research & Consulting, joka suorittaa tutkimuksia ja niihin liittyviä konsulttitehtäviä, sekä SMG Consulting, joka toimii management-ja strategiakonsultoinnin alalla. Sifo Groupin liikevaihto on 840 MSEK (lokakuu 1997-syyskuu 1998) ja sillä on noin 1 100 työntekijää. Sifo Group toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Saksassa. Lisätietoja antavat: Robert Lundberg, toimitusjohtaja ja konsernijohtaja, puh. +46-8-625 15 43, sähköposti: robert.lundberg@sifogroup.se Hans Strand, yksykön johtaja, Observer Media Intelligence, puh. +46-8-702 53 06, sähköposti: hans.strand@observer.se Caspar Settergren, toimitusjohtaja BIT Börslistans Informationstjänst, puh. +46-8-705 17 04, sähköposti: caspar@bit.se Tämän lehdistötiedotteen löytää myös www-sivulta http://www.sifogroup.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/1999/02/16/19990216BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/02/16/19990216BIT00520/bit0002.pdf