• Silen/

Brights kouluttaa lukuisia it-alan osaajia vuoteen 2024 mennessä – Yhteistyö ServiceNow:n kanssa tuo työpaikan osallistujille

Report this content

Oppimiseen ja koulutukseen keskittyvästä Brightsista on tullut yhdysvaltalaisen ohjelmistoyritys ServiceNow:n viralllinen koulutuskumppani. Yhteistyö mahdollistaa Brightsin kautta kouluttautuville nopean siirtymän työskentelemään ServiceNow-teknologian kanssa. Brights kouluttaa uusia osaajia ServiceNow:n lisäksi työmarkkinoilla kipeästi kaivattuihin tehtäviin, kuten ohjelmistokehittäjiksi.

A person smiling in front of a book shelf

Description automatically generated with low confidence

Brightsin toimitusjohtaja Katja Miettinen. Kuva: Brights Learning Finland Oy.

Brights, joka kuuluu henkilöstöpalveluyritys Academic Workin lailla Akind-konserniin, tarjoaa jo työelämässä oleville uudelleenkoulutuksen (reskilling) ja osaamisen kehittämisen (upskilling) ratkaisuja. ServiceNow taas on yhdysvaltalainen, globaalisti toimiva palvelunhallinta-alusta, joka tarjoaa it-tukea yritystehtävien automatisointiin ja niiden hallintaan.

ServiceNow:n ylläpitämän RiseUp with ServiceNow -ohjelman on määrä kouluttaa miljoona uutta it-alan osaajaa yrityksen omalla alustalla vuoteen 2024 mennessä. Se on jaettu pienempiin ohjelmiin, joiden tarkoitus on löytää lahjakkuuksia eri kentiltä ja madaltaa kouluttautumisen kynnystä.

Yksi näistä on Placement Partnership -ohjelma, johon Brights nyt virallisesti liittyy. Brights kouluttaa tulevia ServiceNow:n it-konsultteja työtehtäviin, joista on työmarkkinoilla pula. Näitä ovat muun muassa nuorempi ohjelmistokehittäjä, nuorempi järjestelmäasiantuntija ja nuorempi käyttöönottoasiantuntija.

’’Brights ja ServiceNow ovat suunnitelleet yhdessä koulutusohjelmia, jotka antavat osallistujille tarvittavat taidot aloittaa työskentely ServiceNow:n palveluksessa välittömästi koulutuksen jälkeen. Jo aiemman yhteistyön puitteissa olemme järjestäneet 14 intensiivikoulutusohjelmaa ja kouluttaneet yli 170 it-konsulttia ServiceNow:lle Suomessa. Olemme iloisia voidessamme syventää yhteistyötä toimimalla heidän virallisena kouluttajakumppaninaan”, kertoo Brightsin toimitusjohtaja Katja Miettinen.

’’Olemme innoissamme saadessamme Brightsin mukaan ohjelmaamme, sillä uudet yhteistyökumppanit merkitsevät monille ihmisille uusia uramahdollisuuksia. Työelämän digitalisaatiotavoitteiden saavuttaminen vaatii teknologiakyvykkyyden uudelleen määrittelyä, jotta yhä useampi kykenee digitalisoitumisen vaatimiin tehtäviin. ServiceNow:n RiseUp-ohjelma pyrkii juuri tähän”, ServiceNow:n Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja Ulrik Nehammer kommentoi.

Lisätietoja RiseUp with ServiceNow -ohjelmasta: www.servicenow.com/company/servicenow-riseup.html

Mediayhteydenotot:
Toimitusjohtaja Katja Miettinen, Brights
katja.miettinen@brights.com

www.brights.com

Vuonna 2015 Ruotsissa perustettu Brights on oppimisen kehittämiseen ja koulutukseen keskittyvä yritys, jonka intohimona on auttaa organisaatioita oppimaan ja tehdä oppimisesta osa yrityksen DNA:ta. Brights tarjoa reskilling- ja upskilling -koulutusratkaisuja sekä oppimiseen ja kouluttamiseen liittyvää konsultointia. Brights on osa Akind-konsernia, jossa toimii myös mm. henkilöstöpalveluyritys Academic Work. Brightsilla on toimintaa Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Sveitsissä. Kansainvälisesti Brights on kouluttanut kiihdytetyn oppimisen mallilla jo yli 3 000 osaajaa tekijäpulasta kärsiville IT- ja tekniikan aloille, Suomessa vastaava luku on yli 700 osaajaa.