Uusi Silmäsairaala avataan Joensuussa

Report this content

Silmäasema avaa Joensuuhun 27.9.2011 uuden Silmäsairaalan. Uusi sairaala parantaa merkittävästi Pohjois-Karjalan palveluita silmäterveyden alalla. Joensuun Silmäsairaalan tarjonta kattaa kaikki silmänhoidon palvelut.

Silmäasema Fennica Oy laajentaa Silmäsairaala-verkostoaan Joensuuhun. Joensuun Silmäsairaala on Silmäasema Fennica Oy:n seitsemäs Silmäsairaala Suomessa. Silmäasema-konsernin konseptissa asiakkaille tarjotaan optisen vähittäiskaupan ja polikliinisten silmälääkäripalvelujen lisäksi kaikki silmälääkäripalvelut silmälaboratoriopalveluista taittovirhekirurgiaan sekä kaihikirurgiaan ’saman katon alta’.

Kokonaisvaltaisessa silmänterveyspalvelujen ajatuksessa asiakas ohjataan saman katon alla saamaan niitä palveluja ja hoitomuotoja, joita hän oikeasti tarvitsee. Katkeamaton hoitoketju takaa sen, että asiakas saa sairastaessaan tarvitsemansa avun helposti ja turvatusti tutusta Silmäasema/Silmäsairaala-verkostosta. Esimerkiksi lasien ja taittovirheleikkauksen välillä pohtiva asiakas saa objektiivista apua ja neuvontaa samasta paikasta. Jos taas optikkoliikkeessä epäillään tarvetta silmäkirurgiseen hoitoon, asiakas ohjataan eteenpäin silmälääkärille diagnoosiin ja leikkauspotilaat puolestaan saavat optiselta puolelta väliaikaiset hoitolasit.

- Silmäasema Fennicassa olemme koonneet Suomen johtavat silmäalan huippuosaajat yhteen. Silmäasema-myymälöiden ja Silmäsairaaloiden saumaton yhteistyö madaltaa kynnystä pitää huolta silmien terveydestä. Helpotamme asiakkaan silmänterveyspalveluiden hankkimista sekä itselle parhaan mahdollisen vaihtoehdon löytämistä. Silmäsairaala-palvelut löytyvät Helsingistä Rovaniemelle ja nyt myös Joensuussa, toimitusjohtaja Timo Munukka kertoo.

- Joensuun Silmäsairaalassa tehdään silmäkirurgisia leikkauksia: kaihileikkauksia sekä Femtolasik-taittovirheleikkauksia. Lisäksi Joensuun Silmäsairaalassa on silmälääkärien vastaanotot ja silmälaboratorio. Alakerran Silmäasema-myymälässä palvelevat myös asiantuntevat optikot ja optiset myyjät asiakkaitamme. On tärkeätä, että voimme tarjota Joensuun Silmäsairaalassa Joensuun ja lähialueen asukkaille kaikki tarvittavat silmälääkärin ja –kirurgin palvelut läheltä, helposti ja tuttujen ihmisten kautta, sanoo silmätautien erikoislääkäri Lauri Korhonen.

Lisätiedot: silmätautien erikoislääkäri Lauri Korhonen, puh. 050-523 5535

Yhteystiedot: viestintäpäällikkö Kristiina Pispala, puh. 040-191 8882, kristiina.pispala@silmaasema.fi

Silmäsairaala Joensuu
Kauppakatu 23 2krs., 80100 Joensuu
puh. (013) 229 771, fax. (013) 227 835

silmasairaala.joensuu@silmaasema.fi

Silmäasema Fennica Oy:lla on valtakunnallisesti kaikki silmänterveyteen liittyvät palveluita ja tuotteet.  Yhtiö toimii optisessa vähittäiskaupassa ja silmätautien erikoislääkäripalveluiden, leikkauspalveluiden ja silmälaboratoriopalveluiden alalla sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Silmäasema-korserniin kuuluvat Silmäasema Fennica Oy, Helsingin Silmäsairaala Oy, Espoon Silmäsairaala Oy ja Via Healthcare Oy.  Silmäasema-ketjulla on n. 120 optista myymälää, joistan. 70 on Silmäasema-konseptin omistavalla Silmäasema Fennica Oy:llä.  Lisäksi konsernissa on 7 silmäsairaalaa: Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Kouvolassa, Joensuussa, Kuopiossa ja Rovaniemellä.

Avainsanat: