Minea Blomqvist sai suorituskykyä parantavat piilolinssit

Optikkoliikeketju Silmäasema lahjoitti Suomen ykkösgolfaaja Minea Blomqvistille uudet erikoispiilolinssit, jotka parantavat urheilijan näkökykyä golfkentän vaativissa olosuhteissa.

Niken MaxSight -piilolinssit ovat saavuttaneet suuren suosion urheilijoiden keskuudessa maailmalla. Muun muassa tennistähti Maria Sjarapova, huippugolfaaja Michelle Wie ja jalkapallovirtuoosi Marco Materazzi käyttävät niitä. Minea Blomqvist on ensimmäisiä suomalaisia huippu-urheilijoita, joka saa uudet erikoislinssit käyttöönsä. Urheilija itse uskoo, että linsseistä on suurta apua pallon lentoradan seuraamisessa ja maaston muotojen erottamisessa. ”Terävä näkökyky on golfaajalle elintärkeää. Uudet linssit auttavat minua varmasti paljon tulevissa golfkisoissa! Siksi olen hyvin iloinen aloittamastani yhteistyöstä Silmäaseman kanssa”, tänä keväänä Silmäaseman kanssa sponsorisopimuksen solminut Minea sanoo. Hän aikoo kokeilla linssejä jo tällä viikolla piipahtaessaan Arabiemiirikuntien Abu Dhabissa harjoittelemassa ennen kuin suuntaa takaisin Yhdysvaltoihin. Erikoislinssit parantavat erottelukykyä Varta vasten urheilijoille suunniteltujen ominaisuuksiin kuuluu, että ne suodattavat erinomaisesti aurinkoisella säällä häiritsevää valoa. ”Samalla ne vahvistavat hyvää valoa, jolloin saadaan aikaan huippukontrasteja. Tällöin pallo ja kentän yksityiskohdat erottuvat tarkemmin”, optikko Petri Hämäläinen Silmäasemalta kertoo. Erikoispiilolinssien lisäksi Minea Blomqvist sai Silmäasemalta kolmet valoa valikoivasti suodattavat Ray Ban -aurinkolasit, jotka soveltuvat huippu-urheiluun. ”Blomqvistin näkö tutkittiin Silmäasemalla, ja häntä opastettiin uusien piilolinssien ja aurinkolasien käytössä. Hänellä ei onneksi havaittu taittovirhettä eli lasien tarvetta, mutta uudet piilolinssit parantavat näkökykyä entisestään vaativissa urheiluolosuhteissa. Haluamme auttaa Minea Blomqvistia menestymään maailman huipulla jatkossakin”, Hämäläinen jatkaa. Lisätietoja: Silmäasema, optikko Petri Hämäläinen, gsm 0400 819 657 Minea Blomqvistin tiedottaja Jukka Suomela, gsm 0400 617 761 Bausch & Lomb Nordic AB (Nike MaxSight –piilolinssien valmistaja), Arto Salokorpi, gsm 0400 416 533 KUVA: Golftähti Minea Blomqvistin toisessa silmässä on Nike MaxSight -urheilulinssi (kuvaaja Jukka Suomela) Silmäasema on Suomen suurin täysin kotimainen optikkoliikeketju. Siihen kuuluu yhteensä 114, silmälääkärien ja optikoiden omistamaa jäsenliikkeettä, jotka sijaitsevat 85 paikkakunnalla ympäri Suomen. Ketjun liikkeissä yhdistyy korkeatasoinen ammattitaito, lääketieteellinen osaaminen sekä vahva, paikallinen henki. Silmäaseman liikevaihto vuonna 2005 oli noin 50 miljoonaa euroa. Lisätietoja osoitteesta http://www.silmaasema.fi.